اخبار روزفناوری

موتور موشک خیره کننده اسپیس ایکس پیچیده، در عین حال ساده و 51 درصد قدرتمندتر است 

موتور موشک خیره کننده اسپیس ایکس پیچیده، در عین حال ساده و 51 درصد قدرتمندتر است 

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

اسپیس ایکس طبق گفته ایلان ماسک، مدیر عامل و گوین شاتول، رئیس آن، برای اولین بار موتور جدید و جدید رپتور خود را با موفقیت آزمایش کرده است. Raptor 3 قدرتمندترین موتور موشک SpaceX تا به امروز است و برای تحمل فشارهای ناشی از پرواز فضایی بدون نیاز به سپر حرارتی یا در معرض خطر قرار گرفتن توسط مفاصل ساخته شده است.

تست‌های کامل استارشیپ اسپیس‌ایکس چندین خرابی موتور Raptor 2 را مشاهده کرده‌اند که برخی از آنها منجر به آتش‌سوزی در داخل محفظه موتور شده‌اند. یکی از مشکلات موتور نشت گاز داغ بوده که منجر به آتش سوزی شده است. Raptor 3 همچنین به طور قابل توجهی نیروی رانش خود را نسبت به مدل قبلی خود ارتقا داده و وزن را به طور قابل توجهی نسبت به موتورهای Raptor 2 فعلی که نیروی Starship را تامین می کنند کاهش می دهد.

موتور Raptor 3 SpaceX خیلی خوب به نظر می رسد که واقعی باشد

رپتور اسپیس ایکس پیچیده ترین قطعه تجهیزات برای موشک استارشیپ است. استارشیپ در حال حاضر از 33 موتور رپتور 2 استفاده می کند که آن را به تنها موشکی در تاریخ بشر تبدیل می کند که این کار را انجام می دهد. این موتورها همچنین یکی از بزرگترین محدودیت‌های آن هستند، زیرا تعداد زیاد آنها در موشک استفاده می‌شود به این معنی که اگر SpaceX بتواند به سرعت پروازهای آزمایشی انجام دهد، ممکن است موجودی آن تمام شود.

با توجه به اینکه پرتاب استارشیپ در حال حاضر به کمتر از پنج سال در سال محدود شده است و سرعت تولید رپتور افزایش یافته است، اسپیس ایکس در حال حاضر با موتورهای خود در موقعیت مناسبی قرار دارد. ارائه ارائه شده توسط ایلان ماسک در اوایل سال جاری به‌روزرسانی موتور رپتور به نام Raptor 3 را تشریح کرد. این موتور نسبت به مدل قبلی خود طراحی بسیار ساده‌تری دارد و پس از اینکه ماسک تصویری از موتور را در ماه گذشته به اشتراک گذاشت، او و رئیس اسپیس ایکس گوین شاتول تأیید کردند که Raptor 3 برای اولین بار راه اندازی شده است.

طبق گزارش SpaceX، رپتور 3 از سطح دریا می تواند نیروی رانش 280 تنی (tf) ایجاد کند که 51 درصد بیشتر از رانش 185tf نسل اول رپتور است. در مقایسه با سطح مهر و موم Raptor 2، که در حال حاضر نیروی Starship را تامین می کند، Raptor 3 22٪ نیروی رانش بیشتری تولید می کند. علاوه بر این، این موتور نسبت به مدل قبلی خود طراحی بسیار ساده‌تری دارد، به این معنی که از رپتورهای 1 و 2 سبک‌تر است. مشخصات اسپیس‌ایکس نشان می‌دهد که وزن رپتور 1 و رپتور 2 بدون تجهیزاتی که آنها را به Starship متصل می‌کند، 2080 کیلوگرم و 1630 کیلوگرم است. . با این تجهیزات، وزن دو موتور به ترتیب 3630 کیلوگرم و 2875 کیلوگرم است.

از سوی دیگر، رپتور 3 به ترتیب 1525 کیلوگرم و 1720 کیلوگرم وزن دارد. این بدان معناست که با تجهیزات، وزن رپتور 3 در مقایسه با نسل اول طراحی رپتور کمتر از نصف است.

این کاهش وزن و کاهش پیچیدگی خارجی با هدف اطمینان از عدم نیاز موتور به محافظ حرارتی است. در هنگام ورود مجدد، یک موشک گرمای قابل توجهی را تجربه می کند که می تواند به موتورهای آن آسیب برساند و اسپیس ایکس را مجبور به نصب یک سپر حرارتی روی موتورهای خود کند. با این حال، جزئیات به اشتراک گذاشته شده توسط ایلان ماسک در ماه گذشته تأیید می کند که Raptor 3 به سپر نیاز ندارد.

رپتور 3 با نسخه های قبلی خود در تصویر دیده می شود. تصویر: SpaceX/X

ماسک با به اشتراک گذاشتن اینکه “موتور رپتور نسل بعدی نیازی به محافظ حرارتی ندارد“، فاش کرد که “چون در معرض قرار دارد، باید خنک‌کننده باشد. بنابراین مدارهای خنک‌کننده یکپارچه در سرتاسر این موتور وجود دارد. بنابراین از بیرون بسیار ساده به نظر می رسد، اما در داخل پیچیده است. ماسک توضیح داد: «مدارهای ثانویه و خنک کننده یکپارچه بخشی از هر بخش هستند. ماسک افزود: نه تنها این مدارها در هر قسمت جریان دارند، بلکه SpaceX همچنین “یک دسته کامل از اتصالات پیچ و مهره شده و جوش داده شده را حذف کرد. بنابراین، به خصوص اتصالات پیچ و مهره” ماسک اضافه کرد، زیرا “فلنج های پیچ و مهره و مهرها جهنم هستند، به خصوص اگر گرم باشند.”

d985d988d8aad988d8b1 d985d988d8b4daa9 d8aedb8cd8b1d987 daa9d986d986d8afd987 d8a7d8b3d9bedb8cd8b3 d8a7db8cdaa9d8b3 d9bedb8cda86db8cd8af 66b85ac25a067

اگرچه این ساده‌سازی هزینه دارد. به گفته ماسک، Raptor 3 “در واقع سرویس دهی در واقع کمی دشوار است زیرا قطعاتی وجود دارند که دیگر فلنج ندارند و فقط با جوش بسته می شوند.” برای انجام تعمیرات،  SpaceX باید موتور را باز کند، و به نظر می‌رسد فلنج کلیدی که برداشته شده است، «فلنج پیچ‌دار عظیم برای منیفولد گاز داغ است که گاز داغ را از گاز داغ غنی از سوخت از سمت پمپ بنزین منتقل می‌کند< /em>” در موتور Raptor 2 که مسئول برخی از عوارض در اولین پرواز آزمایشی Starship است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا