اخبار روزاقتصاد

گردشگران اسرائیلی در دزدی بیت کوین کاستاریکا 700 هزار دلار سرقت کردند

گردشگران اسرائیلی در دزدی بیت کوین کاستاریکا 700 هزار دلار سرقت کردند

11 گردشگر اسرائیلی در جریان یک حمله خشونت آمیز در ساحل سانتا ترزا د کوبانو در پونتارناس، کاستاریکا مورد سرقت قرار گرفتند. 

این سرقت زمانی رخ داد که گروه در حال شرکت در یک رویداد اجتماعی بودند، جایی که حداقل هشت مرد به آنها نزدیک شدند. مهاجمان با دو خودروی با ارزش بالا وارد شدند و بر نگهبان گروه غلبه کردند.

سارقان که مظنون به آموزش پلیس بودند، گردشگران را مجبور به تحویل وسایل خود از جمله مقدار قابل توجهی بیت کوین کردند (BTC). فیلم‌های نظارتی مهاجمان را نشان می‌دهد که برخی از آنها لباس پلیس به تن دارند و قربانیان را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنند.

کار خودی؟

مقامات بر این باورند که مهاجمان اطلاعات داخلی در مورد فعالیت‌های مالی گردشگران داشتند که نشان می‌دهد ممکن است فردی نزدیک به گروه به مجرمان اطلاعات داده باشد. آژانس تحقیقات قضایی فعالانه به دنبال سرنخ در این پرونده است.

این واقعیت که سارقان از بیت کوین اطلاع داشتند، مقامات را به این باور می رساند که سرقت یک کار داخلی بوده است. تحقیقات در حالی ادامه دارد که مقامات برای شناسایی عاملان و بازیابی دارایی های سرقت شده تلاش می کنند.

خبرگزاری محلی Teletica به گزارش این داستان کمک کرد.  

جرم رمزنگاری مشابه در اوکراین

این سرقت بازتابی از جنایت که در کیف، اوکراین رخ داد، جایی که پلیس چهار مرد را که درگیر ربودن و قتل یک خارجی 29 ساله به دلیل نزدیک به 3 بیت کوین. جنایت از پیش برنامه ریزی شده با مظنونین که مقتول را در خانه تعقیب می کنند و قبل از حمله به وی و وادار کردن وی به انتقال بیت کوین خود. سپس مقتول به قتل رسید و جسدش در جنگل دفن شد.

این حوادث بر خطرات فزاینده ای که دارندگان رمزارز با آن روبه رو هستند تأکید می کند زیرا مجرمان در هدف قرار دادن افراد دارای مقادیر زیادی دارایی دیجیتال پیچیده تر می شوند.

آیا نرخ رو به رشدی از جرایم رمزنگاری وجود دارد؟

گزارش Chainalysis ژوئن نشان داد که جرایم مربوط به رمزارزها برای ردیابی و ردیابی مجریان قانون به طور فزاینده ای پیچیده و نیازمند منابع هستند. توقف آنها به زمان بیشتر و ابزارهای پیشرفته بیشتری برای بررسی نیاز دارند.

در حالی که بسیاری از کارمندان بخش دولتی ارز دیجیتال را مثبت می بینند، نگرانی فزاینده ای در مورد استفاده از آن توسط مجرمان، به ویژه در مناطقی مانند آسیا و اقیانوسیه وجود دارد. گزارش Chainalysis نیاز فوری به نیروی انسانی و فناوری بیشتر در سازمان‌های بخش دولتی در سراسر جهان را در تلاش برای مقابله با جرایم رمزنگاری نشان می‌دهد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا