اخبار روزفناوری

ZLUDA، کتابخانه منبع باز برای اجرای NVIDIA CUDA بر روی پردازنده‌های گرافیکی AMD، اکنون در میان نگرانی‌های قانونی حذف شده است.

ZLUDA، کتابخانه منبع باز برای اجرای NVIDIA CUDA بر روی پردازنده‌های گرافیکی AMD، اکنون در میان نگرانی‌های قانونی حذف شده است.

ZLUDA، کتابخانه منبع باز محبوب برای انتقال کد CUDA NVIDIA به پشته ROCm AMD، اکنون حذف شده است، زیرا با شرایط قانونی مطابقت نداشت.

ZLUDA پایان ناامیدکننده‌ای می‌بیند زیرا AMD از توسعه‌دهندگان خواسته آن را حذف کنند و گفتند غیرقانونی است

ZLUDA چند ماه به تیترهای جدی تبدیل شد قبل. این عمل “کد-پورت” را بسیار آسان تر کرد، به خصوص بین NVIDIA CUDA و محیط های ROCm AMD.

در ابتدا، ZLUDA برای پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی اینتل در پشته نرم‌افزاری NVIDIA طراحی شده بود، اما در نهایت، AMD مسئولیت پروژه را بر عهده گرفت و به همراه چند توسعه‌دهنده، آن را به گونه‌ای طراحی کرد که به آنها اجازه داد تا مرزها را بشکنند و به CUDA انویدیا دسترسی پیدا کنند. سخت افزار هوش مصنوعی خود با این حال، این دستاورد عظیم از زمانی که ZLUDA اکنون در میان نگرانی های قانونی حذف شده است، دوام نیاورده است.

بعد از اینکه AMD پروژه را رها کرد، توسعه دهندگان دارایی تصمیم گرفتند آن را برای بهبود جامعه به صورت متن باز تبدیل کنند، اما کد از مخزن GitHub، همانطور که توسعه دهنده Andrzej Janik ادعا می کند که آنها نگرانی هایی از AMD در مورد وجود این پروژه از نظر حقوقی دریافت کرده اند. در اینجا چیزی است که توسعه دهنده باید بگوید:

zludad88c daa9d8aad8a7d8a8d8aed8a7d986d987 d985d986d8a8d8b9 d8a8d8a7d8b2 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8acd8b1d8a7db8c nvidia cuda d8a8d8b1 d8b1d988 66b5dfe323bdd

مهم

چه اتفاقی افتاد

کدی که قبلاً اینجا بود به درخواست AMD حذف شده است. این کد با تایید AMD از طریق یک ایمیل منتشر شد. دپارتمان حقوقی AMD اکنون می گوید که از نظر قانونی الزام آور نیست، بنابراین عقب نشینی شده است. قبل از اینکه کسی بپرسد: من هیچ تهدید قانونی یا ارتباطی از NVIDIA دریافت نکرده ام.

الان چه

در این مرحله، یک شرکت متخاصم دیگر تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. من قصد دارم ZLUDA را از پایه کد پیش از AMD بازسازی کنم. بودجه این پروژه در راه است و امیدوارم بتوانم در هفته های آینده جزئیات را به اشتراک بگذارم. دامنه متفاوتی خواهد داشت و ویژگی‌های خاصی باز نمی‌گردند.

می‌خواستم غافلگیرکننده باشد، اما یکی از آن ویژگی‌ها پشتیبانی از NVIDIA GameWorks بود. من آن را در Batman: Arkham Knight دریافت کردم، اما هرگز آن را تمام نکردم، و اکنون آن کد هرگز نور روز را نخواهد دید:

از آنجایی که کد منبع باز در حال حاضر در دسترس عموم نیست، دیدن حذف ZLUDA واقعاً غم انگیز است، زیرا موانع موجود در بازارهای هوش مصنوعی مدرن را شکست و به چندین معماری اجازه داد با یکدیگر تعامل داشته باشند. جانیک می‌گوید که قصد دارد ZLUDA را بازسازی کند، از این رو می‌توانیم یک نسخه تغییر نام‌گذاری شده را در اینترنت مشاهده کنیم، اما فعلاً مطمئن نیستیم.

منبع خبر: Phoronix< /p>

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا