اخبار روزفناوری

ایسوس و ام‌اس‌آی پچ بایوس میکروکد «0x129» را برای رفع مشکلات بی‌ثباتی نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل عرضه می‌کنند، اولین بار برای مادربردهای Z790

ایسوس و ام‌اس‌آی پچ بایوس میکروکد «0x129» را برای رفع مشکلات بی‌ثباتی نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل عرضه می‌کنند، اولین بار برای مادربردهای Z790

ASUS و MSI اولین سازندگان مادربرد هستند که آخرین پچ بایوس میکروکد را برای رفع مشکلات ناپایداری نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل منتشر کردند.

جدیدترین پچ میکروکد اینتل برای پردازنده های نسل چهاردهم و سیزدهم اکنون در جدیدترین بایوس مادربردهای ASUS و MSI Z790 موجود است

به نظر می‌رسد اینتل و شرکای آن تصمیم گرفته‌اند که جدیدترین وصله میکروکد برای رسیدگی به مشکلات ناپایداری نسل چهاردهم و سیزدهم کمی زودتر، زیرا هم ASUS و هم MSI هستند. اکنون به‌روزرسانی‌های جدید بایوس را ارائه می‌کند که با آخرین پچ میکروکد «0x129» عرضه می‌شود. انتظار می‌رفت این وصله جدید تا اواسط آگوست ارسال شود، اما سازندگان مادربرد تصمیم گرفته‌اند سریع عمل کنند و آن را برای مادربردهای Z790 خود در دسترس قرار دهند.

با شروع ASUS، سازنده مادربرد اکنون جدیدترین BIOS خود را برای کل مجموعه بردهای Z790 خود ارائه می دهد. آخرین بایوس میکروکد را به ” href=”https://wccftech.com/intel-13th-14th-gen-instability-issues-buggy-microcode-%20etvb-fix-bios-fix-0x125/” target=”_blank” rel=”noopener”>”0x125″ به‌روزرسانی که به اشکال eTVB رسیدگی می‌کند. توجه داشته باشید که بایوس ارائه شده توسط ایسوس هنوز نسخه بتا است، اما باید شامل اصلاح میکروکد مربوطه باشد تا کاربران آن را امتحان کنند. در زیر همه بردها به همراه پیوندهای مربوطه به بایوس در تالارهای انجمن ASUS ROG توسط SAFEDISK:

علاوه بر ASUS، MSI یک اعلام این است که ابتدا آخرین بایوس را برای مادربردهای Intel Z790 خود عرضه خواهد کرد. جالب اینجاست که MSI بیان می‌کند که BIOS جدید بی‌ثباتی را که به نظر می‌رسد ممکن است ادامه داشته باشد، کاهش می‌دهد، اما به بدی قبلی نخواهد بود. وصله میکروکد در هفته‌های آینده یا تا پایان آگوست عرضه می‌شود و باید نسخه‌ای غیربتا باشد که برای مادربردهای زیر عرضه می‌شود:

منبع تصویر: MSI

سازنده مادربرد همچنین به‌روزرسانی‌های بایوس مربوطه را برای بقیه مادربردهای سری 700 و 600 اینتل خود ارائه می‌کند، اما سری Z790 اولویت دارد زیرا این همان چیزی است که اکثر کاربران با تراشه‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم Core i9 اینتل اجرا می‌کنند.

YCM APPHO 02 YMF VAF25 G1 Ad Banner 728x90px ENG 2

ما در حال آزمایش بایوس جدید هستیم تا ببینیم آیا رفتار تراشه‌ها در برنامه‌ها و بازی‌ها تغییر می‌کند یا خیر. . مهمتر از آن، ما سعی خواهیم کرد ادعاهای اینتل را تأیید کنیم زیرا بیان کرده است که اورکلاک همچنان کار می کند و تاثیر عملکرد باید حداقل باشد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا