اخبار روزفناوری

اپل ممکن است قرارداد پرسود 20 میلیارد دلاری خود در جستجوی گوگل را به دلیل حکم ضد انحصار از دست بدهد، اما به احتمال زیاد باز خواهد گشت.

اپل ممکن است قرارداد پرسود 20 میلیارد دلاری خود در جستجوی گوگل را به دلیل حکم ضد انحصار از دست بدهد، اما به احتمال زیاد باز خواهد گشت.

Google مبالغ هنگفتی را به اپل پرداخت کرده است تا از نظر موتور جستجوی خود در صدر فهرست باقی بماند و طبق آخرین حکم، توافق بین این دو غول به زودی باطل تلقی می شود. یک حکم دادگاه اخیراً اعلام کرد که تمام پرداخت‌های Google به اپل طبق قانون ضد تراست غیرقانونی است. باید دید که اپل چگونه با این ضرر مقابله خواهد کرد، زیرا پرداخت های گوگل حدود یک چهارم درآمد را در بخش خدمات تشکیل می دهد.

اپل ممکن است قرارداد 20 میلیارد دلاری گوگل را به خاطر پرونده ضد تراست خود از دست بدهد

اگر با آن آشنا نیستید، تایپ کردن هر چیزی در نوار جستجو در Safari نتایج را مستقیماً از Google دریافت می‌کند، مگر اینکه موتور جستجوی دیگری را به صورت دستی تنظیم کرده باشید. این عملیات کوچک سالانه بیش از 20 میلیارد دلار برای گوگل هزینه دارد، اما از طریق تبلیغات نیز مبلغ هنگفتی را به همراه دارد. این هنوز هم برای Google بسیار مهم است زیرا مشتریان اپل یک جمعیت با ارزش برای تبلیغ‌کنندگان هستند، با توجه به این واقعیت که آیفون گران است و هر کسی که آن را دارد از میانگین درآمد پایین می‌آید.

برای اپل، پرداخت‌های Google رایگان است زیرا نیازی به ایجاد تغییرات عمده در سیستم عامل ندارد. در یک حکم دادگاه در سال 2022 مشخص شد که گوگل مبلغ هنگفتی 20 میلیارد دلاری به اپل پرداخت کرده است تا به عنوان موتور جستجوی پیش فرض باقی بماند. این شرکت از سال 2020 در حال رسیدگی به یک پرونده ضد انحصار در حال انجام است که نشان می دهد گوگل انحصار خود را در دسته جستجوی وب حفظ کرده است.

با پرداخت مبلغ هنگفتی به اپل توسط گوگل، سایر موتورهای جستجو در بازار دارای ضعف هستند و همین امر باعث شد تا وزارت دادگستری اعلام کند که رفتار گوگل در این زمینه واقعاً غیرقانونی است. اگرچه هنوز برای نتیجه‌گیری زود است، Google می‌تواند پرداخت‌های خود را به اپل متوقف کند تا این موضوع تا حدودی حل شود، اما اپل چگونه پاسخ خواهد داد هنگامی که پول به دلیل اینکه بخش عمده ای از درآمد کل خدماتش از Google می آید، متوقف شود؟

d8a7d9bed984 d985d985daa9d986 d8a7d8b3d8aa d982d8b1d8a7d8b1d8afd8a7d8af d9bed8b1d8b3d988d8af 20 d985db8cd984db8cd8a7d8b1d8af d8afd984 66b36923f1ca8

شایان ذکر است که بخش خدمات اپل با 78.13 میلیارد دلار درآمد در مسیر صعودی قرار دارد. که 20 میلیارد دلار آن توسط گوگل پرداخت شده است. این بدان معناست که اپل با رشد بخش خدمات خود ضررهای وارده را جبران خواهد کرد، اما مشخص نیست که آیا حکم دادگاه بر توافق بین دو شرکت تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. ما به محض اینکه جزئیات بیشتر در دسترس قرار گرفت، پرونده را به دقت زیر نظر خواهیم داشت و شما را به‌روزرسانی می‌کنیم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا