اخبار روزاقتصاد

تگزاس شاهد افزایش کلاهبرداری های بیت کوین با هدف قرار دادن ساکنان است

تگزاس شاهد افزایش کلاهبرداری های بیت کوین با هدف قرار دادن ساکنان است

پلیس در Lubbock، تگزاس، افزایش قابل توجهی در کلاهبرداری های مرتبط با بیت کوین گزارش کرده است، به طوری که بسیاری از ساکنان مقادیر قابل توجهی پول را از دست داده اند. 

طی چند ماه گذشته، بین 20 تا 30 نفر با گزارش‌هایی مبنی بر کلاهبرداری‌های مربوط به کارت‌های هدیه و بیت‌کوین به پلیس مراجعه کرده‌اند (BTC). 

این کلاهبرداری‌ها عمدتاً افراد مسن را هدف قرار می‌دهند و آنها را فریب می‌دهند. به این باور که حساب‌هایشان در معرض خطر است و نیاز به تأیید دارند.

طبق گفته پلیس Lubbock، کلاهبرداران اغلب به قربانیان دستور می‌دهند که چک بنویسند، پول را برداشت کنند و سپس آن را به ماشین‌های بیت‌کوین واریز کنند.

صحبت کردن با محلی مطبوعات، گروهبان. براندون استوارت یک مورد ویرانگر را برجسته کرد که در آن قربانی 25000 دلار و به دنبال آن 30000 دلار دیگر منتقل کرد. 

یک مورد قابل توجه دیگر گزارش شده که مربوط به ساکنی است که پس از اینکه به او گفته شد از کارت نقدی وی به طور تقلبی در فلوریدا استفاده می شود، فریب داده شد تا نزدیک به 60000 دلار را منتقل کند. 

در یک حادثه دیگر، قربانی فریب خورده و به ارزش 4400 دلار بیت کوین توسط کلاهبردارانی که خود را به عنوان نمایندگان اپل معرفی می کنند. به قربانی به دروغ گفته شد که پول خود را به بیت کوین تبدیل کند تا از تراکنش تقلبی فرضی جلوگیری کند.

استوارت تاکید کرد که بازیابی پس از ارسال پول تقریبا غیرممکن است، زیرا کلاهبرداران اغلب در خارج از کشور مستقر هستند. 

او همچنین از مردم خواست تا هوشیار باشند و به غرایز خود اعتماد کنند و هشدارهای کلیدی را شناسایی کنند علائم کلاهبرداری. به عنوان مثال، از شما خواسته می‌شود که در طول تراکنش‌های مالی با تلفن همراه باشید. او تاکید کرد که سازمان‌های قانونی، از جمله پلیس، هرگز تقاضای پول نمی‌کنند یا نیازی به تماس تلفنی مداوم در طول معامله ندارند.

گروهبان پلیس خاطرنشان کرد که کلاهبرداری ها اغلب شامل فناوری هایی است که شماره تلفن های قانونی را جعل می کند و ردیابی مجرمان را بسیار چالش برانگیز می کند. علاوه بر این، او بر اهمیت گزارش جنایات تاکید کرد، حتی اگر بازیابی وجوه دزدیده شده بعید باشد، زیرا به افزایش آگاهی و جلوگیری از قربانی شدن بیشتر کمک می کند.

استوارت همچنین به هر کسی که مشکوک به کلاهبرداری است توصیه کرد که فوراً تلفن را قطع کند و با تماس مستقیم با بانک یا مقامات مربوطه، مشروعیت تماس را تأیید کند. پرچم‌های قرمز متداول شامل این است که از آنها خواسته می‌شود در طول تراکنش‌ها در خط بمانند یا از آنها خواسته شود با بانک یا مجری قانون تماس نگیرند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا