اخبار روزفناوری

مایکروسافت 27 سال پیش امروز با سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در شرکت فناوری که در آن زمان در حال مبارزه بود، مشخص شد که ناجی بعید اپل است.

مایکروسافت 27 سال پیش امروز با سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در شرکت فناوری که در آن زمان در حال مبارزه بود، مشخص شد که ناجی بعید اپل است.

اپل در اواسط دهه 1990 برای همگام شدن با رقبا تلاش کرد، که منجر به جذب ضربه های مالی عظیم و مواجهه با فک های ورشکستگی احتمالی شد. تا سال 1997، شرکت مستقر در کالیفرنیا شاهد زیان 1 میلیارد دلاری بود زیرا نتوانست هیچ پاسخ معناداری به مایکروسافت و IBM بدهد. اپل تلاش کرد همه چیز را تغییر دهد، اما راه اندازی نیوتن دستی آن با استقبال کافی مواجه نشد، ناگفته نماند که سیستم عامل سیستم 7 آن در مقایسه با ویندوز 95 قدیمی بود.

به طور خلاصه، مدیران شرکت فناوری احتمالاً در حال بررسی موقعیت‌های پرسود در جاهای دیگر بودند، اما مایکروسافت، نامحتمل‌ترین نهاد، وارد شد و در 6 آگوست 1997، یعنی 27 سال پیش امروز، 150 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. اکنون غول تریلیون دلاری برخی از ناظران صنعت بر این باورند که این تزریق وجوه به اپل کمک کرد تا از ورشکستگی جلوگیری کند، در حالی که برخی دیگر اظهار داشتند که کمک چندانی به وضعیت آن زمان نکرده است. صرف نظر از این، ما به گذشته نگاه می کنیم و درباره رویدادهایی بحث می کنیم که باعث شد مایکروسافت روی شرکتی شرط بندی کند که سرمایه گذاران به شدت از آن اجتناب کنند.

d985d8a7db8cdaa9d8b1d988d8b3d8a7d981d8aa 27 d8b3d8a7d984 d9bedb8cd8b4 d8a7d985d8b1d988d8b2 d8a8d8a7 d8b3d8b1d985d8a7db8cd987 daafd8b0 66b2881e6ffde

در آن زمان، مایکروسافت با یک شکایت ضد تراست روبرو بود، بنابراین سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در اپل احتمالا انجام شده است. برای بهبود تصویر آن

معامله مایکروسافت و اپل توسط استیو جابز در نمایشگاه MacWorld 1997 اعلام شد و جابز اظهار داشت که این سرمایه گذاری به رشد بازار کلی نرم افزار مک کمک می کند. بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، نیز از طریق اتصال ماهواره ای در این رویداد حضور یافت تا این باور را در میان توده ها تقویت کند که اپل و مایکروسافت روابط تجاری سالمی را آغاز خواهند کرد. مجموعه نرم افزاری همچنین موافقت کرد که توسعه برنامه های مبتنی بر بهره وری مانند Microsoft Office برای مک را حداقل برای نیم دهه ادامه دهد.

در مورد سرمایه گذاری، 150 میلیون دلار برای خرید سهام اپل بدون حق رای استفاده شد و تنها کسری از کل سرمایه بازار مایکروسافت بود. با این حال، هزاران نفر احتمالاً به این فکر می‌کنند که چرا یک رقیب یک راه نجات پولی به او می‌دهد و آیا پس از اعلام ورشکستگی اپل، فراموش شدن آن آسان‌تر نبود؟ خوب، مایکروسافت این حرکت را از روی مهربانی قلبش انجام نداده است و سرمایه گذاری آن در خدمت اهداف خودش بوده است.

به عنوان مثال، همانطور که قبلاً ذکر شد، مایکروسافت با توسعه برنامه های آفیس برای مک موافقت کرد که هر بار که اپل یکی از این واحدها را می فروخت، به درآمد خود اضافه می کرد. اگر دومی ورشکسته می شد، مایکروسافت مجبور می شد جریان درآمدی را از لیست خود حذف کند زیرا دیگر مکی برای فروش وجود نداشت. دلیل دیگر این است که در آن زمان، غول نرم افزاری با یک شکایت ضد انحصار مواجه بود و اگر تنظیم کننده ها ببینند که مایکروسافت اپل را مجبور به پژمردگی می کند، چشمانش را نزدیک تر می کرد.

< /p>

علاوه بر این، 150 میلیون دلار ممکن است برای مایکروسافت کم هزینه باشد، اما اگر اپل از رکود نزولی خود بهبود یابد، می تواند بعداً پول نقد کند. همانطور که معلوم شد، این دقیقا همان چیزی است که اتفاق افتاده است. بر اساس گزارش های مختلف، در سال 2001، مایکروسافت مبلغ سرمایه گذاری شده را به سهام عادی تبدیل کرد و 18.1 میلیون سهام اپل را به دست آورد. زمانی که زمان فروش فرا رسید، مایکروسافت 550 میلیون دلار به جیب زد که این رقم را بیش از سه برابر کرد. حتی اگر مردم استدلال کنند که این سرمایه گذاری هیچ لطفی به اپل نکرده است، آنچه اهمیت دارد این است که امروز این شرکت چگونه است. در زمان نگارش این مقاله، تایتان مستقر در کالیفرنیا دارای ارزش بازار 3.17 تریلیون دلاری است، بنابراین می توان با اطمینان گفت که آینده این شرکت امن است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا