اخبار روزاقتصاد

مورد صعودی برای کریپتو؟ پیش بینی های پلی مارکت و قانون سهم

مورد صعودی برای کریپتو؟ پیش بینی های پلی مارکت و قانون سهم

روز دوشنبه در بازار کریپتو دریایی از قرمز بود، زیرا شاخص ترس و طمع به منطقه ترس 35 منتقل شد و بیشتر توکن ها بیش از 20% سقوط کردند.

بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته 17 درصد کاهش یافت در حالی که سایر سکه های برجسته مانند Pepe (PEPE)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، و Notcoin (NOT) حتی بدتر عمل کرد. در مجموع، ارزش بازار همه ارزهای دیجیتال از تقریباً 3 تریلیون دلار در ماه مارس به 1.8 تریلیون دلار کاهش یافته است.

چشم انداز رمزنگاری نزولی به نظر می رسد

چشم انداز بیت کوین و سایر سکه ها بسیار نزولی به نظر می رسد و بیت کوین مجموعه ای از پایین ترین و اوج های پایین تر را تشکیل می دهد. حتی به پایین‌تر از گوه در حال نزول رفته است. الگو.


Bitcoin Price
قیمت بیت کوین | نمودار بر اساس TradingView

از لحاظ فنی، بیت کوین به زیر میانگین متحرک 50 روزه و 200 روزه رفته است، به این معنی که خرس ها کنترل کامل دارند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران کریپتو دچار ترس شده‌اند و شاخص ترس و طمع به منطقه ترس 35 کاهش یافته است. در بیشتر موارد، ارزهای دیجیتال زمانی کاهش می‌یابند که احساس ترس در بازار وجود داشته باشد. 

علاوه بر این، نقدینگی ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و در روز دوشنبه از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده است. حجم نزولی نیز در بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال افزایش یافته است. 

این روند به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. بزرگترین مورد این است که بانک ژاپن در جهت مخالف سایر بانک های مرکزی مانند بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا حرکت می کند. 

علاوه بر این، انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده بسیار فشرده‌تر از قبل است و احتمال اینکه ترامپ در انتخابات پیروز نشود، افزایش می‌یابد. ترامپ در میان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به خوبی دیده می شود. 

مورد گاوی بیت کوین و آلت کوین ها

با این وجود، می‌توان در بازار کریپتو کیس گاوی ساخت. گلدمن ساکس شانس رکود خود را افزایش داده است در حالی که سهم شاخص قانون به 0.53 افزایش یافته است. قانون Sahm به میانگین نرخ بیکاری در ایالات متحده طی 12 ماه نگاه می کند.

وقتی قانون Sahm به بالای 0.50 درصد برسد، شانس رکود افزایش می یابد. داده های اخیر نشان می دهد که به 0.53 درصد رسیده است، به این معنی که رکود ممکن است رخ دهد. 

از قضا، سهام و ارزهای دیجیتال در طول رکود به دلیل فدرال رزرو عملکرد خوبی دارند. اگر رکودی اتفاق بیفتد، فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را با نرخی سریعتر از حد انتظار کاهش خواهد داد. معامله گران Polymarket پیش بینی کاهش نرخ های جمبو دارند 0.50٪ در سپتامبر در حالی که تحلیلگران ING شاهد چهار کاهش در سال جاری هستند. 

چنین کاهش‌هایی تأثیر زیادی بر بازار خواهد داشت، زیرا سرمایه‌گذاران 6.1 میلیارد دلار را به صندوق‌های بازار پول اختصاص داده‌اند که در آن حدود 5 درصد درآمد دارند. وقتی نرخ‌ها شروع به کاهش می‌کنند، این سرمایه‌گذاران احتمالاً وجوه را به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام و ارزهای دیجیتال منتقل می‌کنند.

ما این اتفاق را در طول همه‌گیری COVID-19 مشاهده کردیم، زمانی که پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به صفر، سهام جهش کردند. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا