اخبار روزفناوری

پردازنده‌های زئون Emerald Rapids اینتل با یک پچ کوچک 32 درصد افزایش و 18 درصد مصرف انرژی کمتر دارند.

پردازنده‌های زئون Emerald Rapids اینتل با یک پچ کوچک 32 درصد افزایش و 18 درصد مصرف انرژی کمتر دارند.

CPU های Emerald Rapids Xeon اینتل به لطف یک پچ جدید لینوکس، عملکرد رایگان را به همراه مصرف انرژی کمتر دریافت کرده اند.

پچ جدید ارسال شده به لیست پستی هسته لینوکس به بهبود CPU های Intel Emerald Rapids Xeon کمک کرد تا عملکرد بیشتری داشته باشند و کارآمدتر شوند

مهندس متعارف پدرو هنریکه کپر اخیراً ارسال شده است با عنوان ‘Update Balance performance EPP for Emerald Rapids’، که حاوی یک ترفند کوچک و در عین حال فوق العاده خوب برای بهبود عملکرد CPU های مرکز داده Xeon اینتل در مجموعه Emerald Rapids بود. این ترفند فقط یک تغییر کوچک در مقدار EPP (energy-performance_preference) است که عملکرد این CPU ها را افزایش می دهد و در عین حال بازده انرژی بهتری را حفظ می کند.

به‌طور پیش‌فرض، مقدار EPP ارسال‌شده برای balance_performance 128 است، اما در یک بررسی داخلی که با اینتل انجام شد، تیم دریافتند که مقدار EPP تنظیم شده روی 32 در کل سودمندتر و مناسب‌تر است. در این وصله، پدرو بیان می‌کند “…، طی یک بررسی داخلی به همراه اینتل، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که 32 مقدار مناسب‌تری است. این منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد و انرژی می‌شود.”

منبع تصویر: Kernel.org

اثر این تغییر مقدار منجر به پیشرفت‌های زیر شد:

  1. POV-Ray: 32% سریعتر، 12% انرژی کمتر
  2. OpenSSL: 12٪ سریعتر، انرژی در 1٪
  3. ساخت هسته لینوکس: 29٪ سریعتر، 18٪ انرژی کمتر

پدرو اضافه می کند، “بنابراین، ما باید EPP پیش فرض برای balance_performance را به 32 منتقل کنیم. این مطابق با آنچه قبلاً برای Sapphire Rapids انجام شده است.” این تعجب آور است زیرا EPP پیش فرض برای حالت balance_performance برای Sapphire Rapids قبلاً روی 32 سال گذشته تنظیم شده بود، که منجر به بهبود عملکرد شدید از طریق یک وصله کد ساده یک خطی شد.

منبع تصویر: Kernel.org

سری CPU Intel Emerald Rapids Xeon در حال حاضر از دسامبر 2023 در بازار وجود دارد و این کد تک خطی به پردازنده های Emerald Rapids کمک کرد تا عملکرد خوبی داشته باشند. در همین حال، باید در نظر داشت که این افزایش عملکرد و کاهش مصرف انرژی تنها بر حالت خارج از جعبه balance_performance که EPP پیش‌فرض در لینوکس اوبونتو و سایر سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس است، تأثیر می‌گذارد.

کاربرانی که به حالت‌های EPP مانند “عملکرد” ​​تغییر می‌کنند، احتمالاً چنین مزایایی را نخواهند دید، اما با این وجود، مقدار EPP 32 به‌طور شگفت‌آوری می‌تواند در مقایسه با EPP تنظیم شده در 128 در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. Rafael Wysocki، نگهدارنده PM Linux اکنون گزارش شده است. برای اجرای این پچ برای هسته لینوکس 6.11 در یک یا دو هفته. این بدان معناست که سیستم‌هایی که از Emerald Rapids استفاده می‌کنند، نیازی به انتظار هسته لینوکس 6.12 نخواهند داشت، که در سپتامبر پنجره ادغام آن باز می‌شود.

منبع خبر: Phoronix

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا