اخبار روزاقتصاد

بیت کوین کمتر از 60 هزار دلار ارزش گذاری شده است، انتظار می رود که قیمت دوباره افزایش یابد

بیت کوین کمتر از 60 هزار دلار ارزش گذاری شده است، انتظار می رود که قیمت دوباره افزایش یابد

قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته یک حرکت نزولی ثابت داشته است زیرا بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال با اصلاح مواجه شده است.

بیت کوین (BTC) برای مدت کوتاهی در 29 ژوئیه به بالاترین سطح محلی نزدیک به 70000 دلار رسید. ارز دیجیتال پرچمدار از آن زمان در حال کاهش بوده است. حتی اوایل امروز به زیر 60000 دلار کاهش یافت.


Bitcoin is undervalued at k, price rebound expected - 1
قیمت BTC، فعالیت نهنگ، نسبت MVRV، RSI و عرضه در سود – 4 آگوست | منبع: Santiment

بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.55 درصد کاهش یافته است و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 60532.45 دلار معامله می شود. ارزش بازار این دارایی 1.19 تریلیون دلار است. علاوه بر این، حجم معاملات روزانه بیت کوین 36 درصد کاهش یافت و در 27.4 میلیارد دلار قرار گرفت.

طبق داده های ارائه شده توسط Santiment، RSI بیت کوین از 66 در 29 جولای به 38 در زمان گزارش کاهش یافت. این شاخص نشان می دهد که بیت کوین در این نقطه قیمت بیش از حد فروخته شده است و در شرایط خوبی برای افزایش احتمالی قیمت قرار دارد.

داده‌های پلت‌فرم هوشمند بازار نشان می‌دهد که نسبت MVRV Bitcoin منفی 0.94 درصد است که نشان می دهد دارندگان کوتاه مدت در حال حاضر در این نقطه ضرر دارند.

از لحاظ تاریخی، زمانی که نسبت MVRV اندکی به زیر صفر رسید، قیمت BTC شاهد بازگشت‌های خفیفی بود. 

بر اساس داده‌های Santiment، سود کل عرضه بیت‌کوین از 18.96 میلیون در 29 جولای به 16.19 میلیون سکه در زمان نگارش کاهش یافت. قابل ذکر است که در حال حاضر 19.73 میلیون توکن BTC در گردش است.

فعالیت نهنگ بیت کوین نیز از ابتدای سال جاری در حال کاهش بوده است. ماه. طبق داده‌های Santiment، تعداد تراکنش‌های نهنگ متشکل از حداقل 100,000 دلار بیت کوین از 10,353 در 1 اوت به 8,349 تراکنش منحصر به فرد در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است.

کاهش فعالیت نهنگ بیت کوین و حجم معاملات می تواند به نوسانات قیمت کمتر و حتی بازگشت قیمت به دلیل سطوح پایین نسبت RSI و MVRV اشاره کند. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا