اخبار روزفناوری

هزینه‌های سخت‌افزار، محتوا و لوازم جانبی بازی‌های ویدیویی در ژوئن 2024 5 درصد کاهش یافت

هزینه‌های سخت‌افزار، محتوا و لوازم جانبی بازی‌های ویدیویی در ژوئن 2024 5 درصد کاهش یافت

همانطور که توسط Circana فاش شد، هزینه سخت‌افزار، محتوا و لوازم جانبی بازی‌های ویدیویی در ژوئن ۲۰۲۴ 5 درصد در مقایسه با ژوئن 2023 در ایالات متحده کاهش یافته است. با وجود این، هنوز هم درآمد کلان 4.6 میلیارد دلاری را به همراه داشت. در نیمه اول سال مالی نسبت به سال 2023 که درآمد کلی به 27.3 میلیارد دلار رسید، یک درصد افزایش اندک در هزینه ها شاهد بودیم.

در ژوئن، مخارج محتوا 2 درصد کاهش یافت و سودی معادل 4.1 میلیارد دلار داشت. به‌طور شگفت‌انگیزی، هزینه‌های محتوای بازی‌های موبایلی 12 درصد رشد کرد، همراه با افزایش 4 درصدی در هزینه‌های اشتراک غیرموبایل، مانند Xbox Game Pass. با وجود افزایش در این دسته‌ها، کاهش 26 درصدی هزینه‌های محتوای کنسول، آن را جبران کرد.

برخی از پرفروش‌ترین بازی‌های ژوئن 2024 عبارتند از Elden Ring، Call of Duty: Modern Warfare III، Hogwarts Legacy، و شگفت‌آورتر از همه، Kingdom Hearts: Integrum Masterpiece. شگفتی ناشی از تغییر عظیم در موقعیت های رتبه است. ماه گذشته در رتبه 399 قرار داشت و اکنون به صدر صعود کرده و در رتبه سوم رتبه بندی قرار دارد. با این حال، این تغییر عظیم در فروش به احتمال زیاد ناشی از این واقعیت است که بازی‌ها اخیراً در Steam در دسترس بودند و طرفداران این فرنچایز منتظر آن بودند. قبلاً، فقط در نینتندو سوییچ از طریق ذخیره‌های ابری در دسترس بود.

با نگاهی به پربازیگرترین بازی‌های پلی‌استیشن، بسیاری از آنها بازی‌های رایگان هستند. Roblox، Multiversus و Fortnite جزو سه مورد برتر هستند. با این حال، بازی هایی مانند Elden Ring و Grand Theft Auto V نیز به ده بازی برتر بازی شده در ژوئن 2024 راه یافتند.

از نظر بازی‌های موبایلی، Roblox یکی از برترین بازی‌ها با 15 درصد افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه است. این افزایش عمدتاً ناشی از کمپین UA بود که بارگیری‌ها را 22% افزایش داد.

هزینه‌های سخت‌افزاری بازی‌های ویدیویی ژوئن 37% دیگر کاهش یافت. در نیمه اول سال، نینتندو سوییچ با افت 48 درصدی بیشترین آسیب را متحمل شد و به دنبال آن پلی استیشن 5 با افت 28 درصدی و سری ایکس باکس با کاهش 18 درصدی قرار گرفتند.

علی‌رغم افت شدید پلی‌استیشن 5، این کنسول پرفروش‌ترین کنسول در بین این سه کنسول بود، و پیشتاز بازار سخت‌افزار ماه در فروش واحد و دلار بود. پس از پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ از نظر فروش در رتبه دوم قرار گرفت و سری ایکس باکس از نظر دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

به طور کلی، هزینه های ژوئن 2024 کمی سخت تر از ژوئن 2023 بود، اما هنوز یک عنصر مثبت برای ماه وجود دارد. Shadow of the Erdtree به تقویت Elden Ring کمک کرد و Roblox تجدید حیات عظیمی در بین مخاطبان در هر سنی به دست آورد که ممکن است به افزایش فروش بازار موبایل کمک کند.

محصولات ذکر شده در این پست

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا