اخبار روز

دادگاه ونزوئلا تحقیقات «راستی‌آزمایی» انتخابات را آغاز می‌کند

دادگاه ونزوئلا تحقیقات «راستی‌آزمایی» انتخابات را آغاز می‌کند

۰۹:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

دادگاه عالی ونزوئلا امروز جمعه هر ده نامزد ریاست جمهوری را ملزم به شهادت در مقابل اتاق انتخابات به عنوان بخشی از تحقیقات «تأیید آرا» کرد که به طور گسترده توسط جامعه بین المللی درخواست شده است.

کاریسلیا رودریگز، رئیس دادگاه عالی گفت: «روند تحقیق و راستی‌آزمایی برای تأیید نهایی نتایج فرآیند انتخاباتی که در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ انجام شد، پذیرفته، حمایت و آغاز شده است». 

بر اساس درخواست نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی، عالی‌ترین دادگاه در کشور آمریکای جنوبی همه نامزد‌های ریاست‌جمهوری را موظف کرد تا آرای خود را ارائه کنند.

پیروزی مادورو در انتخابات ۲۸ ژوئیه توسط مخالفان و همچنین چندین مقام از آمریکای لاتین رد شده است. 

پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی نیکلاس مادورو، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیرو‌های پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

ونزوئلا همچنین در واکنش به «اقدامات مداخله‌جویانه» هفت کشور آمریکای لاتین اعلام کرد که دیپلمات‌های خود را از این کشور‌ها خارج می‌کند.

این تنش دیپلماتیک پس از آن ایجاد شد که آرژانتین، کاستاریکا، اکوادور، گواتمالا، پاناما، پاراگوئه، پرو، جمهوری دومینیکن و اروگوئه در بیانیه مشترکی «خواستار بازنگری کامل در نتایج انتخابات با حضور ناظران مستقل انتخاباتی» شدند.

میزان مشارکت در انتخابات یکشنبه (۲۸ ژوئیه/ هفتم مرداد) ونزوئلا ۵۹ درصد بود و بر اساس شمارش ۸۰ درصد آرا، نیکلاس مادورو ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد و رقیب او ادموندو گونزالس نامزد ائتلاف اصلی اپوزیسیون با کسب ۴۴.۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

حتما بخوانید : پیرغلامی، شغل نیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا