اخبار روز

اسناد تک‌برگی تمامی واحد‌های تجاری بازار رضا صادر شد

اسناد تک‌برگی تمامی واحد‌های تجاری بازار رضا صادر شد

۲۲:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

همایش مشترک مسئولین امور املاک آستان قدس رضوی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف تکمیل تثبیت مالکیت موقوفات و صدور اسناد تک برگی باقی مانده اراضی و املاک این آستان در مشهد برگزار شد.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت کشور در این همایش اظهارداشت: کار‌های بزرگی طی این همکاری‌های مشترک تا کنون انجام شده و تجربه موفق با آستان قدس رضوی قابلیت الگوسازی برای سایر بخش‌ها را دارد.

وی افزود: سازمان ثبت به سمت کاداستر سه و چهار بعدی حرکت کرده و آمادگی دارد با شیوه‌های نو سایر اراضی و املاک و موقوفات این آستان را در سریعترین زمان تثبیت و اسناد آنها را صادر کند.

حقیقی، معاون املاک بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی نیز با تقدیر از همکاری مؤثر و بی سابقه سازمان ثبت برای تثبیت و صدور اسناد موقوفات این آستان قدس اظهارداشت: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۱۱۶ هزار هکتار از املاک آستان قدس در راستای تفاهم نامه منعقده تثبیت مالکیت شده است.

در این همایش مرتضی مولوی پور، مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی نیز با اعلام این تعداد یک هزار و ۴۷۱ سند مالکیت رقبه و مغازه‌های متعلق به این آستان در روز ۱۱ مرداد ماه توسط اداره ثبت اسناد و املاک منطقه یک مشهد برای آستان قدس رضوی صادر شده افزود: سند مالکیت بازار رضا (ع) نیز که طی ۵۰ سال گذشته به صورت دفترچه‌ای بوده با انجام فرآیند‌های ثبتی و حدنگاری به اسناد تک برگی تبدیل شده و برای تمامی واحد‌های تجاری این بازار اسناد تفکیکی صادر شده است.

گفتنی است؛ در این همایش ضمن بررسی و انجام آخرین هماهنگی‌ها جهت پیشبرد امور و فعالیت‌های مشترک، با اهداء لوح تقدیر از معاونین و کارکنان منتخب ثبت اسناد خراسان رضوی و همچنین آستان قدس رضوی قدردانی شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر یکروزه به مشهد با حضور در دادگستری کل استان، ضمن تشریح و تبیین ابعاد مختلف قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و نقش آن در کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی، از همراهی‌های مؤثر شورای قضایی استان در پیشبرد راهبرد‌های کلان سازمان ثبت تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار راهکار‌های لازم جهت اجرای موفق قانون الزام به ثبت رسمی با حضور همه دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا