اخبار روزفناوری

Ampere Intros AmpereOne Aurora SOC، تا 512 هسته، 3 برابر افزایش عملکرد و سازگار با خنک کننده هوا

Ampere Intros AmpereOne Aurora SOC، تا 512 هسته، 3 برابر افزایش عملکرد و سازگار با خنک کننده هوا

AmpereOne Aurora SOC دارای 512 هسته است که تا 3 برابر عملکرد پردازنده های فعلی AmpereOne را ارائه می دهد.

AmperOne Aurora SOC قابلیت‌های قدرتمند محاسبات هوش مصنوعی را برای مدیریت بارهای کاری آموزش هوش مصنوعی و استنتاج ارائه می‌کند

Ampere، شرکت سازنده پردازنده‌های AmpereOne برای محاسبات هوش مصنوعی، اعلام کرده است جدیدترین و سریعترین پردازنده آن تا به امروز. AmpereOne Aurora جدیدترین افزوده شده این شرکت به مجموعه AmpereOne خود است که دارای 512 هسته آمپر است که وعده ارائه عملکرد بیش از 3 برابر تراشه های AmpereOne موجود را می دهد.

AmpereOne Aurora

ویژگی های کلیدی AmpereOne Aurora:

  • حداکثر 512 هسته آمپر: عملکرد بیش از 3 برابر پردازنده های فعلی AmpereOne ما
  • مش مقیاس پذیر AmpereOne: امکان اتصال یکپارچه انواع محاسبات را فراهم می کند
  • برای اولین بار، آی‌پی هوش مصنوعی آمپر ما به‌طور مستقیم در سخت‌افزار سیلیکونی و حافظه با پهنای باند بالا ادغام می‌شود

پردازنده های موجود AmpereOne تا 192 هسته با عملکرد بالا را ارائه می دهند که Aurora را به تراشه پرچمدار خانواده تبدیل می کند. پردازنده های خانواده AmpereOne از 136 هسته تا 192 هسته با حافظه نهان سطح سیستم 64 مگابایت برخوردار هستند. CPU 192 هسته ای بر روی یک گره فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است و با 400 وات TDP کار می کند.

در سه ماهه چهارم سال 2024، Ampere در آستانه راه اندازی سری AmpereOne M خود است که شامل CPUهایی با حداکثر 192 هسته است. با این حال، برخلاف خانواده فعلی AmpereOne که از پلتفرم 8 کاناله DDR5 استفاده می کند، AmpereOne از پلتفرم DDR5 12 کاناله استفاده می کند که سال گذشته در Computex به نمایش گذاشته شد.

خانواده AmpereOne موجود آمدن به AmpereOne Aurora بسیار جالب است زیرا تعداد هسته‌ها را سه برابر می‌کند و به 512 می‌رساند. با این حال، سایر مشخصات یا تغییرات آن (در صورت وجود) در بیانیه رسمی مطبوعاتی. این شرکت ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدتری را در محاسبات هوش مصنوعی اعلام کرد که می‌توانند هم برای استنباط هوش مصنوعی و هم برای آموزش برای بارهای کاری مانند RAG و پایگاه‌های داده برداری استفاده شوند. علیرغم ارائه بالاترین عملکرد در هر رک، پردازنده با هوا خنک می شود و می تواند در مراکز داده موجود در سراسر جهان مستقر شود.

سازگاری Aurora می‌تواند به ابر عمومی و شرکت‌ها کمک کند تا از قابلیت‌های محاسباتی هوش مصنوعی خود بدون اجرای هیچ‌گونه تلاش اضافی خنک‌کننده استفاده کنند. Ampere می‌گوید که پردازنده جدید نه تنها قدرتمند است، بلکه مصرف انرژی نیز دارد. این امر AmpereOne Aurora را در موقعیتی قوی در برابر تراشه‌های پیشرفته اینتل و AMD برای مراکز داده قرار می‌دهد، به‌ویژه به دلیل تمرکز این شرکت بر روی شتاب و محاسبات هوش مصنوعی.

منبع خبر: Amperecomputing

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا