اخبار روزفناوری

Optica، سازمان غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن که وجوهی را از هواوی دریافت می‌کند، با تحقیقات عمیق‌تری از سوی قانون‌گذاران آمریکایی در مورد روابط با نهاد چینی مواجه است.

Optica، سازمان غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن که وجوهی را از هواوی دریافت می‌کند، با تحقیقات عمیق‌تری از سوی قانون‌گذاران آمریکایی در مورد روابط با نهاد چینی مواجه است.

قبلاً گزارش شده بود که هواوی و اپتیکا ارتباطات خود را قطع کردند، احتمالا به دلیل فشار ایالات متحده، اما این مانع از کنجکاوی بیشتر قانونگذاران در تحقیقات خود نشده است. فرانک لوکاس و زوئی لوفگرن، جمهوری خواه و دموکرات ارشد کمیته علم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان، از الیزابت روگان، مدیر عامل Optica به دلیل تعامل فعال با نهادی که در ممنوعیت تجارت ایالات متحده بوده است، انتقاد کرده اند و معتقد است که پاسخ های اولیه ارائه شده توسط شرکت با آخرین یافته ها ناسازگار بوده است.

ایالات متحده قانونگذاران اظهار می دارند که Optica به درستی میزان نفوذ هواوی را در طول اتحاد قبلی این دو تایید نکرده است

برای جمع بندی آنچه قبلاً رخ داده بود، مشخص شد که هواوی بی سر و صدا به تحقیقات و دانشگاهیان جهانی کمک مالی می کند. و از طریق بنیاد اپتیکا، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن، پول را انتقال می داد. مشخص شد که هوآوی از سال 2022 میلیون‌ها جایزه را به دانشمندان اهدا کرده است و هیئت مدیره Optica از توافق بین دو طرف مطلع بوده است.

الیزابت روگان قبلاً پاسخ داد که این عمل غیرعادی نیست. اکنون، همانطور که بلومبرگ گزارش کرده است، دو قانونگذار ایالات متحده که قبلاً در بالا ذکر شد، نامه پیگیری به روگان، که در آن درخواست پاسخ به سوالات بی پاسخ درباره نحوه توصیف روابط تجاری Optica با هواوی دارد. بقیه جزئیات در زیر آورده شده است:

“ما معتقد نیستیم که Optica به درستی میزان نفوذ هواوی را در پاسخ خود به کمیته تایید کرده است. توانایی ما برای ارزیابی کامل پیامدهای رابطه Optica با هواوی از نظر سیاست‌گذاری امنیتی تحقیقاتی به دلیل درک ناقص ما از دامنه آن تضعیف شده است. از آنجایی که اکوسیستم تحقیقاتی به طور کلی سازگار شده است، به نظر می رسد Optica در وضعیت منسوخ باقی مانده است و روابط خود را با هواوی عمیق تر می کند زیرا این شرکت توسط چندین سازمان دولتی تحریم شده است. تنها آگاهی از خطر قابل اثباتی که Optica نشان داده است، رازداری است که برای محافظت از شهرت خود لازم است.”

در حالی که هوآوی برای اظهار نظر در دسترس نبود، سخنگوی Optica گفت که به همکاری با تحقیقات کنگره ادامه خواهد داد و “سازمان های علمی و مهندسی همیشه با همکاران و کشورهای سراسر جهان برای پیشبرد اکتشاف و اکتشافات بعدی کار کرده اند.” وجوه را به هوآوی بازگرداند، که کمیته گفت یک پیشرفت مثبت بود اما نگرانی های آنها را کاملا برطرف نکرد.

با توجه به خصومت فزاینده بین ایالات متحده و چین، Optica متهم شده است که از خطر امنیتی شراکت با یک شرکت خارج از کشور که شامل تحریم های تجاری است آگاه است. الیزابت روگان همچنین به دلیل توقف نامعلومی در دفتر مرکزی هوآوی در طول سفر خود به چین مورد سرزنش قرار گرفت، واقعیتی که توسط یک افشاگر به شکل یک کارمند Optica کشف شد. اگرچه رابطه بین این دو شرکت احتمالاً فقط برای ترویج تحقیقات بوده است، اما با مقامات ایالات متحده چندان خوشایند نیست، بنابراین ممکن است ماه ها طول بکشد تا این تحقیقات به نتیجه برسد.

منبع خبر: بلومبرگ

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا