اخبار روزفناوری

چین اولین SOC سازگار با “AI PC” خود را با تا 45 TOPS NPU، پردازنده 6 نانومتری با 12 هسته رونمایی کرد.

چین اولین SOC سازگار با “AI PC” خود را با تا 45 TOPS NPU، پردازنده 6 نانومتری با 12 هسته رونمایی کرد.

شرکت فناوری چینی Cixin Technology اولین پردازنده مصرف کننده متمرکز بر هوش مصنوعی منطقه، Cixin P1 را با حداکثر 45 NPU TOPS رونمایی کرده است.

Cixin تصمیم می‌گیرد تا بازارهای داخلی را با پیشنهاد SOC جدید مصرف‌کننده، با تمرکز بر هیپ رایانه‌های هوش مصنوعی با 45 NPU برتر، مختل کند

به نظر می‌رسد که بازارهای داخلی در حال قدم گذاشتن در مسابقه “رایانه کامپیوتر هوش مصنوعی” هستند، زیرا این محصول بزرگ بعدی در بخش محاسبات مشتری است.

آخرین راه حل برای ظهور، از Cixin Technology است، که ادعا می کند که آخرین تراشه رایانه شخصی هوش مصنوعی آنها تلاش زیادی برای توسعه و تولید کرده است و در نهایت به مراحل “تصویربرداری” خود رسیده است و انتظار می رود تولید حجمی به زودی آغاز شود. جدیدترین تراشه آنها، Cixin P1، در بازار متمایز است زیرا از معماری مبتنی بر ARM در هسته خود استفاده می کند، شبیه به CPUهای Snapdragon X Elite کوالکام، که در بازار رایانه های شخصی هوش مصنوعی موفق بوده اند.

از نظر مشخصات، تراشه رایانه شخصی هوش مصنوعی Cixin P1 دارای یک فرآیند 6 نانومتری با استفاده از یک CPU 12 هسته ای ARM، با هشت هسته عملکرد و چهار هسته بازده داخلی است. این پردازنده با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز عرضه می‌شود و گفته می‌شود در هنگام بررسی راه‌حل‌های مشابه در بازار، از توانایی بالایی برخوردار است.

جالب‌تر از همه، گفته می‌شود تراشه Cixin P1 از قدرت محاسباتی AI تا 45 TOPS استفاده می‌کند، که مطابق با معیار صنعت است، مشابه رقبایی مانند Ryzen AI 300 AMD، Lunar Lake اینتل و Qualcomm Snapdragon. X CPU ها باید ارائه دهند. 45 TOPS همچنین به این معنی است که تراشه برای بخش “AI PC” با انطباق کامل با سیستم عامل های Copilot+ آماده است.

با توجه به سایر جزئیات، Cixin P1 تا 64 گیگابایت LPDDR5-6400 را پشتیبانی می کند و از نظر صفحه نمایش، تراشه می تواند تا 4K 120 FPS اتصال را پشتیبانی کند. این تراشه همچنین می‌تواند از رابط‌های PCIe 4.0 به همراه USB Type-C پشتیبانی کند که نشان می‌دهد برای پذیرش در صنعت آماده است. ما معیارهایی را پیرامون سطح تراشه ندیده‌ایم، بنابراین نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که آیا تراشه Cixin P1 با رقبای اصلی مانند AMD و Qualcomm برابری می‌کند یا خیر، اما روی کاغذ، آنها کاملاً نزدیک به نظر می‌رسند.

منبع خبر: ITHome

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا