اخبار روزفناوری

TSMC ساخت اولین کارخانه اروپایی را در آلمان در ماه آینده آغاز می کند، تولید تا سال 2027 پیش بینی می شود

TSMC ساخت اولین کارخانه اروپایی را در آلمان در ماه آینده آغاز می کند، تولید تا سال 2027 پیش بینی می شود

TSMC آماده است تا ماه آینده ساخت اولین کارخانه اروپایی خود را در آلمان آغاز کند زیرا غول تایوان به سمت تبدیل شدن به یک رهبر نیمه هادی “جهانی” حرکت می کند.

TSMC با قدرت کامل وارد بازارهای اروپایی می شود، قصد دارد اولین کارخانه اتحادیه اروپا را در آلمان، درست در کنار IFS توسعه دهد

غول نیمه هادی در راه تبدیل شدن به یک نیروی غالب در بازار است زیرا TSMC منطقه نفوذ خود را گسترش داده است و بیشتر به سمت غرب آمده است. تاسیسات آریزونا در ایالات متحده در واقع یک بیان مجدد است که TSMC نمی خواهد “محدود به منطقه” باشد، و اکنون، با افشای فاب در اروپا، این شرکت ممکن است به خوبی برای عرضه به بازارهای جهانی آماده شود. از این رو تأثیر رقبایی مانند Intel Foundry را کم اهمیت جلوه می دهد.

این خبر از Nikkei Asia، که فاش می کند که TSMC قصد دارد تا ماه اوت ساخت کارخانه خود را در درسدن، آلمان آغاز کند و در زمان مناسب برای شروع تولید تا اواخر سال 2027 باشد. گفته می‌شود که این شرکت با شرکت‌های منطقه‌ای مانند Bosch، Infineon و NXP شریک شده است و به ترتیب 10 درصد از سهام آنها را در اختیار آنها قرار می‌دهد، در حالی که خود TSMC 70 درصد سهم را در اختیار خواهد داشت. دولت آلمان با غول تایوان نیز همکاری کرده و 3.5 میلیارد یورو یارانه به آنها اختصاص داده است که گفته می شود نیمی از هزینه های خود ریخته گری را پوشش می دهد.

از نظر فرآیندها، گفته می‌شود که کارخانه TSMC آلمان در ابتدا بر روی فناوری‌های CMOS مسطح 28/22 نانومتری و فناوری‌های فرآیند FinFET 16/12 نانومتری تمرکز می‌کند، با فضایی برای توسعه بر اساس تقاضای پیش‌بینی‌شده. این فاب همچنین 2000 شغل حرفه ای با فناوری پیشرفته ایجاد خواهد کرد و ثابت خواهد کرد که پیشرفتی برای اتحادیه اروپا خواهد بود، که تمرکز خود را به سمت گسترش قابلیت های نیمه هادی منطقه ای از طریق مشوق هایی مانند قانون تراشه های اتحادیه اروپا، یک طرح یارانه 43 میلیارد یورویی تغییر داده است. /p>

در همین حال، با توجه به اینکه کارخانه اینتل در آلمان مسئول ساخت فرآیندهای پیشرفته مانند 18A خواهد بود، همه چیز برای رقبایی مانند اینتل در منطقه سخت به نظر می رسد. با توجه به هزینه های بالای مرتبط با چنین خطوط تولید، دولت محلی این موضوع را رد کرده است. یارانه های اضافی برای تیم آبی، بیشتر باعث ایجاد عدم تعادل اقتصادی می شود. با ورود احتمالی TSMC به منطقه، ممکن است شاهد افزایش رقابت از سوی IFS باشیم، اما فعلاً نامشخص است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا