اخبار روزفناوری

AMD Fluid Motion Frames 2 را با بهینه سازی هوش مصنوعی، بهبود عملکرد، فریم با تاخیر کم، پشتیبانی از پردازنده گرافیکی RX 6000 و RX 7000 راه اندازی کرد.

AMD Fluid Motion Frames 2 را با بهینه سازی هوش مصنوعی، بهبود عملکرد، فریم با تاخیر کم، پشتیبانی از پردازنده گرافیکی RX 6000 و RX 7000 راه اندازی کرد.

AMD جدیدترین فناوری Fluid Motion Frames 2 خود را با طیف وسیعی از بهبودهای کیفیت تصویر و تولید فریم با پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی RDNA 2 و RDNA 3 عرضه کرده است.

AMD Fluid Motion Frames 2 اکنون در پیش‌نمایش فنی موجود است: نکات برجسته از جمله صاف بودن قاب با بهینه‌سازی‌های هوش مصنوعی، عملکرد بالاتر، و فریم با تاخیر کم

Fluid Motion Frames یا AFMF در اصل سال گذشته معرفی شد و پشتیبانی از نسل فریم را برای طیف گسترده ای از پردازنده های گرافیکی AMD، NVIDIA و Intel ارائه می دهد. این فناوری از همه بازی‌های DX12 و DX11 پشتیبانی می‌کند و در صورت فعال کردن با استفاده از فریم‌ژن، عملکردی تا ۲ برابر افزایش می‌دهد. این شرکت پیشرفت‌های قابل توجهی در سمت راننده ارائه کرده است، با هدف لکنت و سرعت قاب که برخی از مسائل اصلی در زمان راه اندازی بودند، این فناوری را به طور رسمی در آخرین بسته درایور در ژانویه.< /p>

امروز، این شرکت از افزونه بعدی AFMF در قالب Fluid Motion Frames 2 پرده برداری می کند. موارد برجسته زیر عبارتند از:

  • بهینه سازی های هوش مصنوعی – AFMF 2 با استفاده از بهینه سازی هوش مصنوعی هنگام توسعه الگوریتم به روز شده، پیشرفت های قابل توجهی در تولید فریم ارائه می دهد که منجر به بهبود روانی تولید فریم می شود. علاوه بر این، برای فعال کردن کنترل بیشتر بر نحوه کار AFMF با بازی‌های شما، AFMF 2 دو حالت جدید را معرفی می‌کند که در آن تنظیمات بهینه به‌طور خودکار فعال می‌شوند اما کاربران پیشرفته می‌توانند آن‌ها را بر اساس ترجیحات خود تنظیم کنند.  
  • بهبود عملکرد – AFMF 2 دارای یک حالت جدید “Performance” است که هزینه سربار AFMF 2 را کاهش می دهد تا به تجربه بازی با نرخ فریم بالا در طیف وسیع تری از دستگاه ها دست یافتنی تر شود. این به ویژه هنگام استفاده از AFMF 2 با کارت‌های گرافیک یکپارچه مفید است و اکنون تنظیمات پیش‌فرض «خودکار» در پردازنده‌های پشتیبانی‌شده AMD Ryzen با گرافیک Radeon است. 
  • تولید فریم با تاخیر کمتر – با آخرین نسخه AFMF، بهبودهای قابل توجهی را در کاهش تأخیر اضافه شده توسط تولید فریم تجربه کنید. این پیشرفت‌ها هنگام استفاده از AFMF 2، بدون توجه به حالت تنظیمات، وضوح یا سخت‌افزار مورد استفاده، در سراسر صفحه اعمال می‌شوند.  
  • به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای دیگر – AFMF 2 اکنون از حالت تمام صفحه بدون حاشیه هنگام استفاده از کارت های گرافیک سری Radeon RX 7000 و Radeon 700M AMD پشتیبانی می کند. همچنین، AFMF 2 اکنون از بازی‌هایی پشتیبانی می‌کند که از Vulkan و OpenGL استفاده می‌کنند، و تعداد زیادی از بازی‌های قابل استفاده با AFMF را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ما قابلیت همکاری با AMD Radeon Chill را فعال کرده‌ایم. 
afmf-2-cyberpunk-2077-latency-chart2
afmf-2-counter-strike-2-latency-chart2

برخی از ویژگی‌های جدید، پیشرفت‌های «بهینه‌سازی شده با هوش مصنوعی» هستند که از الگوریتم به‌روزرسانی‌شده‌ای استفاده می‌کنند که به کاهش برگشتی کمک می‌کند که منجر به لرزش ناخواسته در هنگام غیرفعال شدن موقت فریم AFMF در صحنه‌های پرحرکت می‌شود تا بهترین تصویر درون‌یابی را تضمین کند. کیفیت دو حالت وجود دارد، حالت “بالا” که تنظیم بهینه برای وضوح 1440p یا بالاتر است، و حالت “استاندارد” که برای وضوح 1080p بهینه است.

برای “Performance Mode”، AMD یک تنظیم اضافی به نام حالت “Performance” دارد که با کاهش هزینه های اضافی AMFM 2، طیف وسیع تری از دستگاه ها می توانند به نرخ فریم بالاتری دست یابند. این حالت رفتن به حالت هنگام اجرای AFMF 2 بر روی پلتفرم های دستی و Mini PC است که از iGPU استفاده می کنند. پیش تنظیم کیفیت بهترین راه برای اجرای کارت گرافیک مجزا مانند سری Radeon RX 7000 یا RX 6000 است.

ویژگی های برجسته جدید

  • پیش‌نمایش فنی AFMF 2 – یک پیشرفت بزرگ در فناوری تولید فریم برای AMD HYPR-RX
  • تأخیر کمتر و عملکرد بالاتر
    • AFMF 2 با کاهش قابل توجه تأخیر تولید فریم و مقیاس‌بندی عملکرد از طریق حالت‌های جدید، بازی‌های سریع را بهبود می‌بخشد.
    • بهینه‌سازی حرکت سریع 
      • از گیم پلی روانتر و FPS بالاتر با ثبات تولید فریم در حین حرکت سریع لذت ببرید.
    • پشتیبانی بدون حاشیه تمام صفحه بهبود یافته
      • پشتیبانی از حالت نمایش گسترده برای محصولات گرافیکی سری RDNA 3، سازگاری با تقریباً همه بازی‌های تمام صفحه بدون حاشیه را تضمین می‌کند.
    • پشتیبانی API گسترده 
      • AFMF 2 را برای هر عنوان OpenGLNEW، VulkanNEW، DirectX 11 و 12 فعال کنید.
    • پشتیبانی Radeon Chill Interop
      • AFMF 2 اکنون از Radeon Chill پشتیبانی می‌کند و گزینه درپوش FPS با تاخیر کم را ارائه می‌کند.

چه باید بدانیم؟

AFMF یک فناوری پیشرفته تولید فریم است که مختص AMD است. این نرخ فریم و نرمی گیم پلی را افزایش می دهد و در نرم افزار AMD: Adrenalin Edition ادغام شده است. به عنوان بخشی از AMD HYPR-RX، راه حل عملکرد با یک کلیک ما، تجربه‌های بازی استثنایی را در کارت‌های گرافیک AMD Radeon ارائه می‌کند.

amd fluid motion frames 2 d8b1d8a7 d8a8d8a7 d8a8d987db8cd986d987 d8b3d8a7d8b2db8c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8cd88c d8a8d987d8a8d988d8af 66a7b3ecae4cd

نحوه فعال کردن

  • AFMF 2 را می توان برای هر عنوان OpenGLNEW، VulkanNEW، DirectX 11 و 12 با استفاده از HYPR-RX یا AMD Fluid Motion 2 Toggle فعال کرد.
    • AFMF 2 در حال حاضر به بازی در حالت تمام صفحه انحصاری یا بدون حاشیه با غیرفعال بودن V-SYNC نیاز دارد.
      • برای تجربه بصری بهتر، از AFMF 2 با صفحه نمایش فعال با نرخ نوسازی متغیر استفاده کنید.
        • فعال کردن Radeon Chill بعد از AFMF به طور خودکار درپوش FPS را برای کاهش پارگی تنظیم می‌کند.
      • از پوشش درون بازی (ALT+R) در نرم افزار AMD: Adrenalin Edition برای بررسی وضعیت تولید فریم AFMF استفاده کنید.
    • AFMF 2 فناوری تولید فریم را برای تقویت FPS در خارج از موتور بازی اضافه می کند. کاربران می توانند پوشش معیارهای عملکرد نرم افزار AMD را فعال کنند تا FPS حاصل را ببینند.

نحوه بهینه سازی

  • AFMF 2 حالت های جدیدی را معرفی می کند که به طور خودکار برای بهترین تجربه بر اساس پیکربندی شما تنظیم می شوند. در صورت نیاز می توان آنها را به صورت دستی بر اساس ترجیحات شما تنظیم کرد
    • AFMF 2 یک تنظیم حالت جستجوی «بالا» جدید برای بهبود ثبات فریم در حین حرکت سریع اضافه می‌کند که به‌طور پیش‌فرض برای وضوح‌های 2560×1440 و بالاتر فعال است.
      • این کار باعث کاهش لرزش یا لکنت با AFMF 1 در وضوح‌های بالاتر می‌شود.
    • AFMF 2 یک تنظیم جدید Performance Mode برای کاهش سربار تولید فریم اضافه می‌کند که به‌طور پیش‌فرض برای محصولات گرافیکی یکپارچه به‌عنوان «عملکرد» فعال است.
      • کاربران گرافیک یکپارچه ممکن است برای کیفیت بهتر تولید فریم در حین حرکت سریع به عملکرد از پیش تنظیم شده «کیفیت» برگردند. هنگام استفاده از کارت‌های گرافیک مجزا، پیش‌تنظیم «کیفیت» پیش‌فرض است.
      • کاربران می‌توانند به‌طور دستی این حالت «عملکرد» را روی کارت‌های گرافیک مجزا فعال کنند تا زمانی که GPU مجبور است افزایش FPS را به حداکثر برساند، نرخ فریم بالاتری داشته باشد.
    • کاربران می توانند این گزینه های تنظیم را در “نمای پیشرفته” HYPR-RX پیدا کنند.

پیکربندی های چند GPU

  • برای هر پیکربندی گرافیکی ترکیبی، AFMF 2 از GPU نمایشگر برای تولید فریم استفاده می‌کند و به GPU رندر اجازه می‌دهد روی بازی تمرکز کند.

بعدی چیست؟

ما به طور مداوم HYPR-RX را با AFMF 2 اصلاح می کنیم و از بازخورد گیمرها در هزاران بازی برای ایجاد نوآوری استفاده می کنیم. با به اشتراک گذاشتن میزان عملکرد AFMF 2 روی سیستم شما، به گفتگو بپیوندید.

مشکلات رفع شده

  • ممکن است AFMF پس از فعال کردن برخی پوشش‌های روی صفحه غیرفعال شود.

مشکلات شناخته شده

  • همپوشانی سنجه‌های عملکرد ممکن است به‌طور متناوب پس از تعویض کار با پیکربندی‌های نمایشگر خاص، N/A را گزارش کند.
  • Baldur’s Gate 3 ممکن است در پردازنده‌های سری AMD Ryzen AI 300 دچار خرابی برنامه شود.
  • وقتی که AFMF 2 و RSR در برخی از بازی‌های Vulkan فعال هستند، ممکن است پس از باز کردن نوار بازی Xbox، مهلت زمانی متناوب درایور رخ دهد.
این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا