اخبار روز

اجرای ۵۲ پروژه گردشگری در آذربایجان غربی

اجرای ۵۲ پروژه گردشگری در آذربایجان غربی

۱۴:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های گردشگری استان رو به افزایش است ادامه داد: ۵۲ پروژه باسرمایه گذاری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

مرتضی صفری اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۷۶ موافقت اصولی در حوزه‌های هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، بوم‌گردی، مرکز تفریحی، سفره‌خانه، مجتمع‌های گردشگری و … با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۱۴۰ نفر صادر شده و نیز ۲۴ پروانه بهره‌براری با حجم سرمایه‌گذاری ۴۸۵.۵ میلیارد تومان و اشتغال ۷۶ نفر صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آن برای یک هزار ۱۸۷ نفر ایجاد اشتغال شود و تعداد یک هزار و ۱۱۰ اتاق با دو هزار و ۳۶۱ تخت اقامتی به ظرفیت تخت اقامتی استان اضافه شود.

صفری گفت: از این تعداد ۹ پروژه پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد داشته که شامل دو هتل ۵ ستاره، یک هتل ۴ ستاره، مهمان‌پذیر، ۲ واحد سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و بومگردی با سرمایه‌گذاری ۱۲۹۸ میلیارد تومانی است. 

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ برابر با ۱۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با اشتغال ۳۰۷ نفر بوده، در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که اشتغال آن ۲۲۷ نفر و امسال ۱۶.۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در نتیجه آن برای ۴۰ نفر ایجاد اشتغال شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح ۱۲ واحد اقامتی شامل ۸ واحد بوم‌گردی و ۴ مهمان‌پذیر در استان در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آذربایجان غربی اضافه کرد: با افتتاح آنها ۲۲۱ تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه شده است و در مجموع در دولت سیزدهم ۸۰۰ تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه شده و در حال حاضر تعداد تخت‌های اقامتی استان به پنج هزار و ۵۸۶ تخت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در هفته پیش ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید که ارزش ریالی این پروژه‌ها سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده و با بهره‌برداری از آنها برای ۱۱۱ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، شوط، سلماس، مهاباد، چالدران، بوکان، چایپاره، پیرانشهر، سردشت، و میاندوآب به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: تعامل بسیار خوبی بین اداره‌کل و معاونت اقتصادی استانداری و مرکز سرمایه‌گذاری استان وجود دارد، که این امر باعث حل مشکلات سرمایه گذاران و تسهیل امر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا