اخبار روزفناوری

شایعه شده است که نوت بوک مهندسی هواوی هارمونی او اس NEXT دارای Kirin 9006C کم‌کم آهسته است، اما نرم‌افزار و حرارت بهبود یافته‌اند.

شایعه شده است که نوت بوک مهندسی هواوی هارمونی او اس NEXT دارای Kirin 9006C کم‌کم آهسته است، اما نرم‌افزار و حرارت بهبود یافته‌اند.

Kirin 9006C SoC 5 نانومتری هواوی بود که صفحه نوت بوک Qingyun L540 شرکت و در دسامبر سال گذشته معرفی شد. در آن زمان، اعتقاد بر این بود که چیپ ست در فرآیند ساخت انحصاری پیشرفته SMIC تولید شده است، اما یک بازرسی دقیق نشان داد که Kirin 9006C در واقع توسط TSMC ساخته شده است. در حال حاضر گفته می شود که همان سیلیکون در یک نمونه مهندسی با اجرای HarmonyOS NEXT یافت می شود، با شایعه ای که ادعا می کند SoC گرمای بهتری را نشان می دهد و نرم افزار انیمیشن های نرم تری دارد.

HarmonyOS NEXT که بر روی یک Kirin 9006C کندتر کار می‌کند می‌تواند گواهی بر تلاش‌های هواوی برای ارائه یک پلت‌فرم کم‌منابع به توده‌ها باشد

علی‌رغم اینکه Kirin 9006C یک تراشه کلاس نوت‌بوک است، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا نتایج قبلی نشان می‌داد که SoC کندتر از اسنپدراگون 8cx نسل 3 کوالکام در Geekbench 6. با این حال، هنگام اجرا در یک نمونه مهندسی که دارای نرم افزار داخلی هارمونی او اس NEXT هوآوی است، شایعه ای از @jasonwill101 ادعا می کند که این مدل خاص شاهد بهبود نرمی رابط کاربری و حرارت بوده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که HarmonyOS NEXT یک سیستم‌عامل کم‌منبع است که چندین برنامه کاربردی در پس‌زمینه اجرا نمی‌کند که منجر به دمای بهتر می‌شود. این مزیت همچنین می‌تواند منجر به تجربه کلی بهتری شود، به‌ویژه در ماشین‌هایی که از چیپ‌ست‌های قدرتمندتر مانند Kirin 9006C استفاده می‌کنند. با این حال، این پیشرفت‌ها به این معنی نیست که هواوی بر روی راه‌اندازی SoCهای بسیار قدرتمند متمرکز نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا