اخبار روز

نوجوانان برای جذب در بازار کار آموزش می‌بینند

نوجوانان برای جذب در بازار کار آموزش می‌بینند

امید ملک روز دوشنبه در کارگاه و دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه سرگروه های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد گفت: بسیاری از سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در سال های اخیر شاهد عدم تمایل نیروی کار به فعالیت در بنگاه هستند، بنابراین تامین و حفظ نیروی انسانی تبدیل به دغدغه‌ای برای مدیران شده است، باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که جذب بازار کار شود.

وی تاکید کرد: باید بدنبال شناسایی استعدادهای نهفته، خلاق و افراد نوآوری باشیم که بتوانند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کنند، باشگاه کارآفرینان نوجوان در مدارس و پس از آن می‌تواند موثر در تربیت نیروی انسانی ماهر و بستر ورود موفق دانش آموزان به بازار کار باشد.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باشگاه کارآفرینان نوجوان، ارائه آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینانه جهت ایجاد و تقویت رویکرد و نگرش خـلاقانه و نوآورانه که جز شاخص های کارآفرینی در ایران هست را دنبال می‌کند.

تربیت نیروی خلاق و نوآور

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این دوره آموزشی گفت: امروز در این استان به دنبال آموزش روش های حل مساله، تربیت نیروی خلاق و نوآور، فرهنگ کار و اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار هستیم.

محمد امین بابایی هدف از گشایش این کارگاه را پرورش نسلی نواندیش، خلاق و نوآور با آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینی عنوان کرد و افزود: باید آگاه باشیم و بدانیم که دانش آموزان را به کدام سمت هدایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: مدیریت نیروی کار با وجود برخورداری از هوش بالای ایرانیان در حوزه کسب و کار، در برخی از کسب و کارها هنوز به صورت سنتی انجام می‌شود، چناچه بخواهیم تربیت نسلی موفق در حوزه کسب و کار داشته باشیم باید در ابتدا روش حل مساله را به دانش آموزان آموزش دهیم.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به چالش های اصلی و اساسی در حوزه کارآفرینان نوجوان پرداخت و ادامه داد: تامین هزینه‌های دوره های آموزشی، آگاه سازی خانواده ها به موضوع کارآفرینی، فرهنگ کار و اخلاق حرفه‌ای در نیروی کار و تقویت نقاط مثبت نسل جوان و پویا از جمله این چالش‌ها است، امروز به دنبال تربیت نسلی جوان و کارآفرین در حوزه کسب و کار هستیم .

وی با بیان اینکه افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان را با کمک آموزش و پرورش استان شاهد هستیم، تاکید کرد: باید از فرهنگ قوی ایرانی اسلامی در تربیت نسل جوان و کارآفرین استفاده کنیم و دانش آموزان را برای ورود به بازار کار به خوبی تربیت و آموزش دهیم .

بابایی گفت: روش‌های آموزشی گذشته نیازمند تغییر بوده و باید از ظرفیت های آموزشی و کارآفرینان، موفقیت‌ها، شکست‌ها و فرصت‌های کارآفرینان استفاده کنیم و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش باشیم.

کارگاه کشوری و دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه سرگروه های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور امروز با حضور مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر شرکت کنندگان در مجتمع فرهنگی،آموزشی استثنایی و توانبخشی امام رضا (ع) آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا