اخبار روزفناوری

درایورهای لینوکس منبع باز NVIDIA دارای برابری عملکرد با درایورهای اختصاصی، بهینه سازی GPU عالی در سراسر جهان هستند.

درایورهای لینوکس منبع باز NVIDIA دارای برابری عملکرد با درایورهای اختصاصی، بهینه سازی GPU عالی در سراسر جهان هستند.

درایورهای درایورهای هسته لینوکس منبع باز NVIDIA به بلوغ رسیده اند نکته ای که آنها عملکردی معادل درایورهای GPU اختصاصی خود ارائه می دهند.

درایور NVIDIA Linux 555.58 بهینه‌سازی‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد که عملکرد پردازنده‌های گرافیکی RTX را بهبود می‌بخشد

درایور هسته لینوکس منبع باز NVIDIA در دو سال گذشته به شدت بهبود یافته است و اکنون در مورد عملکرد پردازنده های گرافیکی مبتنی بر RTX Turing و بالاتر با درایورهای اختصاصی برابری کرده است. آخرین سری درایور 555 به‌ویژه بهینه‌سازی‌های بسیار زیادی را برای پردازنده‌های گرافیکی RTX ارائه کرده است. 555.58 در حال حاضر بهترین درایور منتشر شده تا کنون است.

Phoronix اخیراً درایور هسته لینوکس 555.58 را با آخرین درایورهای اختصاصی NVIDIA آزمایش کرد و متوجه شد که تفاوت عملکرد بین این دو تقریبا ناچیز است. در تمام بخش‌ها، پردازنده‌های گرافیکی حرفه‌ای NVIDIA RTX می‌توانستند اعداد یکسانی را با هر دو نوع درایور در حجم کاری محاسباتی، حرفه‌ای و ایجادکننده کسب کنند. مواردی وجود دارد که اختصاصی بر درایور کرنل لینوکس به طور جزئی پیروز می شود، اما عکس آن نیز چند بار دیده می شود.

پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده، کارت‌های گرافیک حرفه‌ای RTX A2000 و RTX A4000 مبتنی بر آمپر بودند. در برنامه‌های محاسباتی و سازنده، در اکثر معیارها از جمله Chaos Group V-Ray، OctaneBench 2020.1 و بسیاری دیگر تفاوت کمتر از 1% وجود داشت. به‌طور شگفت‌انگیزی، رندر در Blender 4.1 در آزمایش‌های مختلف با اختلاف زمانی چند میلی‌ثانیه تقریباً یکسان بود.

منبع تصویر: Phoronix>figcaption

در بارهای گرافیکی حرفه‌ای، نتایج مشابهی را با تفاوت‌های غیرمعمول در امتیازات می‌بینیم که گویی تقریباً در حاشیه خطا هستند. میانگین هندسی همه نتایج آزمایش حدود 1٪ تفاوت در عملکرد را با RTX A2000 و RTX A4000 نشان داد. حتی مصرف انرژی و دما در هر دو GPU که روی درایورهای هسته لینوکس اختصاصی و منبع باز اجرا می‌شوند یکسان باقی مانده است.

درمورد بازی، فورونیکس کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce RTX 40 را آزمایش کرد و نتایج مشابهی را در اجرای بارهای کاری بازی بر روی درایورهای هسته منبع باز و اختصاصی یافت. با این حال، هیچ معیاری در سایت آپلود نشد. با این حال، انتظار می‌رود که سری جدیدتر درایور لینوکس Nvidia 560 پیشرفت‌های بیشتری را به همراه داشته باشد که در حال حاضر در مرحله بتا است.

جای تعجب نیست که این دلیلی است که NVIDIA برای مدتی درایورهای هسته لینوکس خود را تبلیغ می کند و اخیراً یک پست وبلاگ در انتقال کامل به ماژول های هسته GPU منبع باز.

d8afd8b1d8a7db8cd988d8b1d987d8a7db8c d984db8cd986d988daa9d8b3 d985d986d8a8d8b9 d8a8d8a7d8b2 nvidia d8afd8a7d8b1d8a7db8c d8a8d8b1d8a7d8a8 66a6b6da6ba0c

به طور مشابه، AMD همچنین پشتیبانی از پردازنده گرافیکی نسل بعدی RDNA 4 را در درایور هسته لینوکس خود اضافه کرده است و تضمین می کند که کاربران لینوکس می توانند عملکرد بهینه را از پردازنده های گرافیکی آینده به دست آورند.

منبع خبر: Phoronix

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا