اخبار روزفناوری

آمازون توسعه تراشه های هوش مصنوعی داخلی را سرعت می بخشد، تا 50٪ عملکرد و ارزش بالاتر در مقایسه با NVIDIA

آمازون توسعه تراشه های هوش مصنوعی داخلی را سرعت می بخشد، تا 50٪ عملکرد و ارزش بالاتر در مقایسه با NVIDIA

Amazon در توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی خود سرعت بیشتری بخشیده است و ادعا می‌کند که انتظار دارد شکاف عملکرد بین NVIDIA را کاهش دهد و اتکای آن به آنها را کاهش دهد.

تراشه‌های هوش مصنوعی آتی آمازون قدرت محاسباتی عظیمی را در اختیار شرکت قرار می‌دهند، رقابتی رو در رو با NVIDIA

به نظر می‌رسد هر شرکت فناوری بزرگ در بازارها به سمت توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی خود، چه به شکل تراشه‌های اختصاصی هوش مصنوعی یا حتی خوشه‌های مقیاس بزرگ، عجله دارند. با توجه به اینکه نیاز به انرژی کامپیوتری روز به روز به شدت در حال افزایش است، شرکت‌ها اکنون بر ایجاد محصولات هوش مصنوعی داخلی خود برای پاسخگویی به تقاضا و همچنین کاهش اتکای خود به تامین‌کنندگان متمرکز شده‌اند، که این همان چیزی است که باعث پایداری کسب‌وکار آنها در جهان می‌شود. بلند مدت.

همراه با شرکت هایی مانند OpenAI، مایکروسافت و گوگل، آمازون اکنون مصمم است تا توسعه مجموعه تراشه های خود را تکمیل کند.

در گزارشی از رویترز، فاش شد که آمازون در حال رقابت برای توسعه پردازنده های هوش مصنوعی خود است و دلیل اصلی آن کاهش اتکای خود به NVIDIA است. ، همراه با کاهش هزینه های مالی مرتبط با دستیابی به محصولات تیم گرین، از طریق ایجاد یک راه حل ارزان و موثر.

تصویر
S

جالب است که آمازون در حال حاضر یک راه‌حل تراشه سفارشی به نام Graviton دارد، خانواده‌ای از پردازنده‌های مبتنی بر ARM که برای بخش محاسبات ابری این شرکت، AWS طراحی شده‌اند. این کاملاً یک تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی نیست. بلکه قابلیت‌های محاسباتی غیر هوش مصنوعی را در اختیار آمازون قرار می‌دهد. با توجه به اینکه گراویتون هنوز تحت سرویس است، نشان می دهد که آمازون تجربه ساخت تراشه های خود را دارد. بنابراین، سرمایه گذاری هوش مصنوعی آن کار دشواری نخواهد بود.

d8a2d985d8a7d8b2d988d986 d8aad988d8b3d8b9d987 d8aad8b1d8a7d8b4d987 d987d8a7db8c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8a7d8aed984 66a64651d13e7

از نظر مشخصات تراشه‌های هوش مصنوعی، گفته می‌شود که آمازون قرار است آنها را تحت طرح‌های نام‌گذاری Trainium و Inferentia عرضه کند که هر دوی آنها برای بارهای کاری متفاوت طراحی شده‌اند. دیوید براون، معاون محاسبات و شبکه آمازون در AWS، فاش کرد که تراشه‌های هوش مصنوعی آینده 40 تا 50 درصد ارزش و عملکرد بهتری در مقایسه با گزینه‌های NVIDIA ارائه می‌کنند و نشان می‌دهد که تراشه‌ها مطمئناً تراشه‌های توانمندی خواهند بود و به تقاضای زیاد کمک خواهند کرد. قدرت مورد نظر شرکت.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا