توضیحی درباره مشاهده واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته در اهواز

توضیحی درباره مشاهده واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته در اهواز

۱۴:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

 معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد: تاریخ مصرف تعدادی از واکسن‌های کووید – ۱۹ به دلیل عدم استقبال و مراجعه مردم برای دریافت نوبت‌های تکمیلی علیرغم تبلیغات وسیع و آموزش‌های عمومی گسترده، منقضی شده بود و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، از چرخه مصرف جمع‌آوری شد تا پس از طی مراحل قانونی امحا شوند.

جمع‌آوری و حذف واکسن‌هایی که به هر علت، اثربخشی خود را از دست داده‌اند، امری کاملا معمول است که با هدف جلوگیری از افت ایمنی فردی و اجتماعی، روزانه در سراسر جهان انجام می‌شود.

امحای دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، تابع فرآیند خاصی است که به منظور حفظ سلامت انسان و محیط زیست، تنها توسط مؤسسات معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

بی‌شک نشر اکاذیب در راستای ایجاد بی‌اعتمادی مردم به نیرو‌های خدوم و فداکار نظام سلامت کشور که هدفی جز تامین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه ندارند، از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است که برنامه ملی ریشه‌دار و پر افتخار ایمن‌سازی علیه بیماری‌های واگیردار کشنده را هدف قرار داده است. این عمل ناپسند و نابخشودنی قطعا از طریق مراجع امنیتی و قضایی پیگیری خواهد شد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل