اقدامات یمنی‌ها برای جلوگیری از افزایش جنایت صهیونیست‌ها در غزه است

اقدامات یمنی‌ها برای جلوگیری از افزایش جنایت صهیونیست‌ها در غزه است

۰۱:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله صهیونیست ها به یمن اظهار کرد: وضعیت اکنون به نوعی است که دو طرف به یکدیگر فشار می‌آوردند تا طرف مقابل را به خواسته‌های خود مجاب کنند و این اتفاق فعلا ادامه پیدا می‌کند، مگر اتفاق خاصی پیش آید.

وی ادامه داد: اتفاق خاص مانند همین تهدید‌های اسرائیل و جواب‌های حزب الله است. در حال حاضر حاشیه‌های جنگ مهمتر از خود جنگ شده و آن هم به دلیل  اتفاقاتی است که میان یمن و صهیونیست‌ها پیش آمده است. 

لاسجردی افزود: به دلیل مجموعه جنایت‌هایی که اسرائیل انجام داده است نیرو‌های مقاومت در منطقه تلاش کردند که آنها را مجاب و یا وادار کنند حجم جنایات خود را کم کنند، چرا که حجم این جنایات بسیار بالا است؛ لذا اگر موشکی شلیک شده و اگر پهپادی رفته و اگر نیرو‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی اقدام نظامی داشته همه این‌ها در راستای حمایت از مردم غزه و جلوگیری از افزایش جنایت‌ها است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: نکته مهمی که می‌تواند وضعیت را تغییر دهد آن است که اسرائیلی‌ها در حال تلاش هستند که نشان دهند موضوع امنیتشان در سرزمین‌های اشغالی مهمترین موضوع و اساسی‌ترین مسئله است و با حداکثر توانایی برای آن تلاش می‌کنند، اما شلیک موشک و پهپاد‌ها و شکستن این سپر امنیتی که نشان می‌دهد که فشار علیه صهیونیست‌ها بیشتر از نیرو‌های مقاومت است.

وی ادامه داد: در غزه مردم بی دفاع چیزی برای از دست دادن ندارند مگر آن که حماس و نیرو‌های ویژه اقدامات چریکی داشته باشند. از طرف دیگر اسرائیلی‌ها در تلاش هستند که با حفظ روحیه نیرو‌های خودشان عنوان کنند که دست بالا را دارند این دست برتر با این حملات پهپادی و موشکی در حال شکسته شدن است و من فکر می‌کنم که فشار به نتانیاهو بیشتر از نیرو‌های حماس و مقاومت است.

وی گفت: در روز‌های گذشته اسرائیل خیلی تلاش کرد از لحاظ تبلیغاتی و نظامی و انواع و اقسام بمباران‌ها کاری کند که مردم از این منطقه بروند، اما به دلیل حمایتی که نیرو‌های منطقه از مردم غزه داشتند، معادله تغییر کرده و فشار در درون اسرائیل و حکومت و دولت آن‌ها بیشتر شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل