اینتل احتمال فراخوانی پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم را رد می‌کند در میان مشکلات مصرف‌کننده به دلیل مشکلات بی‌ثباتی، پردازنده‌های 65 وات و بالاتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

اینتل احتمال فراخوانی پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم را رد می‌کند در میان مشکلات مصرف‌کننده به دلیل مشکلات بی‌ثباتی، پردازنده‌های 65 وات و بالاتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

اینتل به “منتظرترین” سوالات مربوط به شکست ناپایداری CPU نسل چهاردهم و سیزدهم خود پاسخ داده است، و از نظر ظاهری، این شرکت بی اطلاع به نظر می رسد.

اینتل می‌گوید برای پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم که با مشکلات ناپایداری مواجه هستند فراخوانی صادر نمی‌کند، فروش متوقف نمی‌شود، مطمئن است که وصله میکروکد مشکل را برطرف می‌کند اما اعتبارسنجی ادامه دارد

خراش‌ها، بی‌ثباتی و مشکلات عملکرد موجود در پردازنده‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل چندین مصرف‌کننده را در آنجا آزار می‌دهد تا جایی که غیر قابل تحمل است، با استودیوهای بازی، خرده‌فروشان، و حتی متخصصان از جامعه که نارضایتی خود را از این موضوع ابراز می‌کنند.

برای تکمیل همه چیز، پاسخ تیم بلو به این مسئله مشکل را پیچیده‌تر از همیشه کرده است و به نظر می‌رسد مجموعه جدید پاسخ‌های شرکت سؤالات مطرح شده توسط نمایش The Verge که اینتل نه تنها بی خبر است بلکه “سهل انگاری” نیز دارد.

اول از همه، این شرکت پس از پرسیدن اینکه آیا تیم بلو قصد دارد فراخوانی را اجرا کند یا خیر، شایعات را رد کرد و ادعا کرد که هیچ ضربه ای به کسب و کار نخواهند خورد. اینتل نیز توقف فروش را برنامه ریزی نکرده است و همچنین فراخوانی موجودی کانال نیز وجود ندارد. جدای از این، این شرکت آمار کلی پردازنده‌های اینتل را که تحت تأثیر مشکلات بی‌ثباتی قرار گرفته‌اند، نبست، و همچنین با The Verge برای افشای دلیل «فروش این تراشه‌ها قبل از هر گونه اصلاح» همکاری نکرد.

آیا اینتل فراخوانی صادر خواهد کرد؟

خیر.

آیا اینتل در حالی که به‌روزرسانی را تأیید می‌کند، فروش را متوقف کرده و/یا هر گونه موجودی کانال را فراخوانی کرده است؟

خیر.

آیا اینتل گارانتی خود را برای این قطعات نسل سیزدهم و نسل چهاردهم تمدید خواهد کرد و برای چه مدت؟ 

با توجه به اینکه شناسایی این مشکل برای اینتل چقدر دشوار بود، مشتریان باید چه مدرکی را برای دریافت RMA به اشتراک بگذارند؟ (اینتل چقدر ملایم خواهد بود؟)  

[هنوز پاسخی داده نشده است.]

– اینتل از طریق The Verge

این فقط اولین بیت “عدم پاسخگویی” توسط اینتل است زیرا قسمت بعدی بیشتر مصرف کنندگان را آزار خواهد داد. اینتل پس از پرسیدن در مورد RMA و رویه های سرویس دهی، از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد و حتی به خود زحمت پاسخ دادن در مورد رد کردن RMA اخیر در تراشه های ناپایدار را نداد. این شرکت، “نشان دادن ترحم”، فاش کرد که کدام محصولات تحت تأثیر قرار گرفته اند، و در اینجا چیزی است که آنها باید بگویند:

پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهم و چهاردهم Intel Core با توان پایه 65 وات یا بالاتر – از جمله انواع K/KF/KS و 65 وات غیر K- ممکن است تحت تأثیر مشکل ولتاژ بالا قرار بگیرند. با این حال، این بدان معنا نیست که تمام پردازنده های ذکر شده تحت تأثیر مشکل ولتاژ بالا قرار می گیرند (یا خواهند بود).

– اینتل از طریق The Verge

در رابطه با پرسش در مورد پایان یا حداقل کاهش مشکل، اینتل نشان داد که مطمئن است وصله میکروکد آتی راه حلی موثر خواهد بود و به طور بالقوه به مشکل پایان می دهد. با این حال، شرکت هنوز در حال ارزیابی وضعیت است، دامنه نفوذ خود را به همراه میزان جدی بودن مشکل شامل می‌شود، یا اینکه آیا یک میکروکد ساده آن را برطرف می‌کند یا خیر. بنابراین، به عبارت کوتاه‌تر، در حال حاضر، تیم آبی کاملاً بی‌خبر است و به طناب آویزان است، به این امید که یک میکروکد مشکل را برطرف کند، در غیر این صورت، همه از بین خواهند رفت.

CPUهای نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل جدید با پچ های میکروکد عرضه خواهند شد. با این حال، کاربران موجود باید آنها را از طریق به روز رسانی BIOS پس از در دسترس بودن پیاده سازی کنند. تیم بلو پاسخی نداد که آیا خدمات گارانتی را در واحدهای آسیب دیده تمدید خواهد کرد یا خیر، و همچنین در مورد روند کلی RMA مورد نیاز برای بازگرداندن CPU های متاثر از مشکل ناپایداری اظهار نظر نکرد. این نشان می‌دهد که یا اینتل مصرف‌کنندگان خود را خالی گذاشته است، یا ممکن است این شرکت راهنمای دقیقی برای رسیدگی به همه چیز ارائه دهد، و ما امیدواریم که احتمال دوم در اینجا صادق باشد.

در اینجا جدول زمانی مشکل بی‌ثباتی CPU اینتل، نحوه تغییر بیانیه‌ها توسط Team Blue و نحوه برخورد آنها با مشکل آمده است:

  • [دسامبر ۲۰۲۲] نخستین موارد مشکلات «خارج از حافظه ویدیو» در پردازنده‌های Core i9 نسل سیزدهم در سال ۲۰۲۲ گزارش شد. (منبع: Reddit). این چند ماه پس از عرضه پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 نسل سیزدهم اینتل است.
  • [در طول سال 2023] چندین کاربر شروع به گزارش خرابی‌ها و مشکلات بازی در عناوین برجسته AAA کرده‌اند، مانند پروتکل Callisto و میراث هاگوارتز (در میان بسیاری دیگر). هر دو کاشی مبتنی بر Unreal Engine (منتشر شده در سال 2023) هستند و در ابتدا دارای فرآیند کامپایل شیدر هستند. در حال حاضر هزاران مورد از این قبیل در انجمن Steam و Reddit گزارش شده است.
  • [فوریه 2024] پستی از سباستین کاستلانوس< /a> موضوع را در کانون توجه قرار می‌دهد و «روند نگران‌کننده» مشکلات پایداری را که بر پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم تأثیر می‌گذارد، برجسته می‌کند.
  • [فوریه 2024] ویرایشگر ما به همراه موارد دیگر رسانه‌های فناوری شروع به گزارش این مشکل می‌کنند و موضوع را به رسانه‌های اصلی منتقل می‌کنند. به سرعت به این نکته اشاره می شود که آندرکلاک و کم ولتاژ تراشه ها می تواند منجر به پایداری بهتر شود.
  • [آوریل 2024] NVIDIA بیانیه رسمی صادر کرد  مبنی بر اینکه مشکلات پایداری مربوط به پردازنده‌های گرافیکی آن نیست، بلکه به پردازنده‌های اینتل مربوط می‌شود.
  • [آوریل 2024] اینتل اعلام می‌کند درباره گزارش‌های مربوط به مشکلات بی‌ثباتی که بر پردازنده‌های مرکزی سیزدهم و چهاردهم تأثیر می‌گذارد، تحقیق می‌کند.
  • [آوریل 2024] سازندگان مادربرد به سرعت عرضه می‌کنند نمایه‌های قدرت «Baseline» در BIOS جدید، که محدودیت‌های قدرت را در پردازنده‌های رده بالای نسل چهاردهم و سیزدهم و همچنین منجر به کاهش قابل توجه عملکرد شود.
  • [مه 2024] اینتل بیانیه‌ای منتشر می‌کند و به سازندگان مادربرد توصیه می‌کند که “تنظیمات پیش‌فرض اینتل” را به‌جای تنظیمات سفارشی‌شده به‌طور پیش‌فرض در BIOS ارسال کنند.
  • [ژوئن 2024] اینتل در حین بررسی علت اصلی، یک اشکال را در میکروکد eTVB خود کشف می کند از مسائل بی ثباتی ژنرال 14 و 13. این مشکلات بی ثباتی را برطرف نمی کند. سازندگان برد به سرعت بایوس را با اصلاح میکروکد جدید عرضه می کنند.
  • [ژوئیه ۲۰۲۴] اینتل RMA را برای HardwareTimes ویرایشگر که قبلاً حداقل دو CPU را RMA کرده است که مشکلات ناپایداری ایجاد می‌کنند.
  • [ژوئیه 2024] وندل از Level1Techs و استیو برک از GamersNexus  هستند اولین رسانه های فناوری بزرگ در YouTube برای برجسته کردن بیشتر مسائل بی ثباتی، فرو رفتن در جزئیات بیشتر مانند ناامیدی OEM از این موضوع و فراخوان احتمالی.
  • [ژوئیه ۲۰۲۴] GamersNexus یک پتانسیل را برجسته می‌کند نقص “اکسیداسیون” یک مشکل در دسته خاصی از CPUهای نسل 14 و 13 اینتل است که ممکن است منجر به مشکلات ناپایداری شود.
  • [ژوئیه ۲۰۲۴] اینتل می‌گوید CPUهای نسل چهاردهم و سیزدهم تلفن همراه تحت تأثیر همان مشکلات ناپایداری پردازنده‌های دسکتاپ قرار نمی‌گیرند.
  • [ژوئیه ۲۰۲۴] اینتل بیانیه‌ای صادر می‌کند تأیید می کنند که علت اصلی مشکلات ناپایداری را یافته اند که اتفاقاً ولتاژهای عملیاتی بالا هستند و تا اواسط آگوست یک اصلاح میکروکد جدید برای شرکای خود صادر خواهد کرد.
  • [ژوئیه 2024] MSI اولین سازنده مادربرد است که تأیید کنید که بایوس آماده با آخرین پچ میکروکد موجود پس از انتشار اینتل تا اواسط اوت خواهد بود.
  • ادامه دارد…

ما در WCCFTech صدای مصرف کنندگانی هستیم که تحت تأثیر مشکل بی ثباتی CPU اینتل قرار گرفته اند، و از اینکه چگونه اینتل در تمام مدت با این مشکل برخورد کرده است بسیار شگفت زده شده ایم. آنها همچنین با درخواست‌های RMA مطابقت نمی‌کنند، و علیرغم نزدیک شدن رسانه‌های مستقل به شرکت، اینتل تلاش می‌کند به هر وسیله ممکن آنها را کنار بگذارد. یک مدل کسب‌وکار نمی‌تواند بدون توجه به مشتریانش خود را حفظ کند، و با بیانیه اینتل که فراخوانی در مقیاس بزرگ را تکذیب می‌کند، به نظر می‌رسد که این شرکت در اینجا کسب‌وکار را در اولویت قرار داده است، که اصلاً پایدار نیست.

با توجه به اینکه عرضه CPU دسکتاپ Arrow Lake-S اینتل دقیقاً در گوشه و کنار است، وضعیت با گذشت روزها بدتر می شود و اینتل ممکن است از نظر تابوت به تابوت ضربه زده باشد. شهرت مصرف کننده با توسعه اخیر. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که یک پچ میکروکد مشکل را برطرف کند، اما از نظر ظاهری، وضعیت بسیار بدتر است.

منبع خبر: آستانه

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل