شرکت بیمه سایبری معتقد است که قطعی CrowdStrike بزرگترین در تاریخ فناوری اطلاعات بوده است و تخمین زده می‌شود بیش از 5 میلیارد دلار ضرر برای سایر شرکت‌ها داشته باشد.

شرکت بیمه سایبری معتقد است که قطعی CrowdStrike بزرگترین در تاریخ فناوری اطلاعات بوده است و تخمین زده می‌شود بیش از 5 میلیارد دلار ضرر برای سایر شرکت‌ها داشته باشد.

جرج کورتز، مدیر عامل CrowdStrike، اظهار داشته است که 97 درصد از ماشین‌های آسیب‌دیده اکنون آنلاین شده‌اند، زیرا کارشناسان امنیت سایبری ادعا می‌کنند بزرگترین قطعی فناوری اطلاعات در تاریخ است. اتفاقی با چنین ابعادی قطعاً به این معنی است که خسارات مالی عظیمی پشت آن وجود خواهد داشت و طبق آخرین برآوردها، یک شرکت بیمه سایبری معتقد است که چندین شرکت بیش از 5 میلیارد دلار زیان انباشته کرده اند.

هزینه کل 5.4 میلیارد دلار فقط شامل قطعی شرکت های فورچون 500 می شود. مدیر عامل CrowdStrike هنوز به‌روزرسانی‌هایی در مورد خسارت‌های واقعی ارائه نکرده است

از بین Fortune 500، CrowdStrike اعلام کرده است که با 298 مورد از آنها کار می کند، اما Axios نکات جالبی را در آخرین گزارش ارائه کرده است. به گفته شرکت بیمه امنیت سایبری Parametrix، نرم‌افزارها و کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات کمترین آسیب را متحمل شدند و تنها 21 درصد از تمام قطعی‌ها را به خود اختصاص دادند. این به این دلیل است که اکثر شرکت‌های نرم‌افزاری بر روی لینوکس کار می‌کنند، که تحت تأثیر به‌روزرسانی نرم‌افزاری باگ که اکثر سیستم‌ها را به زانو درآورد، بی‌تأثیر باقی ماند.

با این حال، اگر به تصویر بزرگ‌تر نگاه کنیم، شرکت‌های آسیب‌دیده هر کدام حدود 43.6 میلیون دلار ضرر کردند و شامل تمام خطوط هوایی Fortune 500 و تقریباً 75 درصد از سازمان‌های برتر مراقبت‌های بهداشتی می‌شوند. مجموع خسارات بیمه شده در سرتاسر Fortune 500 بین 540 میلیون دلار تا 1.08 میلیارد دلار کاهش یافت و بخش مراقبت های بهداشتی بیشترین ضربه را با حدود 1.9 میلیارد دلار انباشته کرد. در مورد خطوط هوایی، آنها حدود 860 میلیون دلار ضرر داشتند.

تلاش CrowdStrike برای دلجویی از توده‌ها و افراد آسیب‌دیده باید در یک کتاب بازی ثبت شود، زیرا می‌تواند مطالعه‌ای درباره اقداماتی که باید به طور کامل اجتناب شود، چنین رویدادی دوباره تکرار شود. این شرکت یک کوپن توهین آمیز 10 دلاری Uber Eats به مشتریان خود ارائه کرد که در مقایسه با آنچه قبلاً اتفاق افتاد حتی یک قطره در سطل هم نیست. این شرکت مستقر در تگزاس تنها 15 درصد از سهم بازار نرم افزارهای امنیتی در سال 2023 را به خود اختصاص داده است، اما بیشتر آن بر روی Fortune 500 متمرکز شده است.

به طور خلاصه، ما می‌توانیم ببینیم که اکثر این شرکت‌های پردرآمد در آینده ارائه‌دهندگان نرم‌افزار خود را مجدداً ارزیابی می‌کنند، حتی اگر مدیر عامل CrowdStrike به هر مشتری تکرار کرده است که این شرکت این کار را انجام خواهد داد. تا زمان بهبودی 100 درصدی استراحت نکنید.

منبع خبر: Axios< /a>

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل