اوف شرکت ویدیویی 1.5 میلیارد دلاری هوش مصنوعی ظاهراً از یوتیوب خراشیده شده و ویدیوهای دزدی دریایی برای مدل خود استفاده می کند

اوف شرکت ویدیویی 1.5 میلیارد دلاری هوش مصنوعی ظاهراً از یوتیوب خراشیده شده و ویدیوهای دزدی دریایی برای مدل خود استفاده می کند

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

یک گزارش داغ از 404 Media ادعا می‌کند که نرم‌افزار تولید ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی Jupiter از پایگاه داده وسیعی از ویدیوهای خراشیده شده از YouTube و سایر منابع برای آموزش مدل خود استفاده کرده است. Jupiter توسط Runway AI, Inc.، یک استارت‌آپ 1.5 میلیارد دلاری با سرمایه‌گذاری برخی از بزرگ‌ترین نام‌های این صنعت، مانند گوگل و انویدیا، اداره می‌شود. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط 404 شامل صفحه‌گسترده‌ای است که کانال‌های YouTube برخی از بزرگترین گروه‌های رسانه‌ای و سازندگان محتوا را فهرست می‌کند، همراه با وب‌سایت‌هایی که محتوای دزدی را میزبانی می‌کنند و پیوندهایی که به ویدیوهای خاصی هدایت می‌شوند.

یک منبع ناشناس به این نشریه گفت که این صفحه‌گسترده بخشی از یک تلاش «در سطح شرکت» برای حذف محتوا از اینترنت است و این گزارش آخرین مورد از یک سری بحث‌های پیرامون شرکت‌هایی است که از داده‌های سازندگان برای آموزش مدل استفاده می‌کنند. بدون پرداخت هیچ هزینه ای.

صفحه‌گسترده برای تغذیه داده‌ها به خزنده‌ای که ویدیوها را از طریق پراکسی‌ها دانلود می‌کند استفاده می‌شود

طبق جزئیات، صفحه گسترده ادعا شده حاوی پیوندهایی به کانال های یوتیوب Netflix، Disney، Sony، Pixar، Vice News و دیگر نام های شناخته شده صنعت رسانه است. همچنین بر سازندگان محتوا مانند مارکز براونلی، وبلاگ نویس محبوب اپل ویدیویی و کیسی نیستات، وبلاگ نویس سبک زندگی، تمرکز دارد.

همراه با صفحه گسترده، 404 Media همچنین با منبعی تماس گرفت که ادعا می‌کند در Runway کار کرده است. در حالی که هویت این شخص محرمانه است، آنها جزئیات کلیدی را در مورد نحوه استفاده داخلی شرکت از صفحه گسترده برای آموزش مدل های هوش مصنوعی تولید ویدیو ارائه می دهند.

به گفته آن‌ها، Runway از صفحه‌گسترده برای تغذیه یک نرم‌افزار منبع باز استفاده کرد که محتوای YouTube را حذف می‌کرد. همراه با کانال‌ها، این برگه همچنین به پیوندهای ویدیوهای خاص به عنوان بخشی از “تلاش در سطح شرکت برای یافتن ویدیوهای با کیفیت خوب برای ساخت مدل با” پیوند داده شد.

>

Runway به درخواست‌های 404 برای اظهار نظر پاسخ نداد، و Google نشریه را به اظهارات خود که در اوایل سال جاری اعلام شده بود، هدایت کرد، زمانی که در آوریل اظهار داشت که تولیدکننده ویدیوی Sora OpenAI که از ویدیوهای YouTube برای آموزش مدل خود استفاده می‌کند، قوانین YouTube را نقض می‌کند.

طبق منبع، Runway همچنین کارمندان خود را موظف کرده است که ویدیوها را از طریق کلمات کلیدی که بر روی انواع خاصی از محتوا متمرکز است، غربال کنند. ویدئوها نیز بر اساس موضوع تفکیک شدند، که برخی از نمونه‌ها انیمیشن‌های کوتاه و فیلم‌های دانشجویی بودند. خراش دادن فقط به YouTube محدود نشد. سایت هایی که محتوای دزدی را اجرا می کنند نیز مورد هدف قرار گرفتند.

Jupiter نام رمز داخلی مدل Gen-3 Runway و اعلان‌های آزمایشی 404 برای محتوای تولید شده Gen-3 مشابه ویدیوهایی است که ظاهراً از YouTube حذف شده‌اند. این نشریه می افزاید که این مدل پس از تماس با Runway برای نظر دادن، تولید این ویدیوها را متوقف کرد.

Runway یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید ویدئو با هوش مصنوعی است. آخرین دور تأمین مالی آن، تمدید سری C در ژوئن سال گذشته بود که ارزش شرکت را 1.5 میلیارد دلار برآورد کرد. در همان ماه، همچنین جایگاهی را در 100 شرکت تأثیرگذار مجله TIME، فهرستی با بیش از 12 شرکت هوش مصنوعی، به دست آورد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل