تئوری بازی نشان می‌دهد که ارزش 500 میلیارد دلاری NVIDIA به این معنی نیست که حباب هوش مصنوعی ظاهر شده است. 

تئوری بازی نشان می‌دهد که ارزش 500 میلیارد دلاری NVIDIA به این معنی نیست که حباب هوش مصنوعی ظاهر شده است. 

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

با NVIDIA، فرزند پوستر غیرقابل انکار شیدایی مداوم هوش مصنوعی، به پایین‌ترین سطح قیمت در حدود دو ماه اخیر رسیده است. اوایل امروز، شکاکان از خواب طولانی خود بیرون آمدند و با خوشحالی اعلام کردند که حباب هوش مصنوعی ترکیده است. با این حال، افزایش CapEx که بر پایه تئوری بازی ها قرار دارد، چیز دیگری را نشان می دهد.

به دنبال 15 درصد تصحیح (از اوج تقریباً 3.335 تریلیون دلار در ژوئن 2.820 تریلیون دلار بر اساس داده‌های اخیر) سهام NVIDIA به ارزش 530 میلیارد دلار از دست دادن ارزش بازار، و ضعف نابجا در بقیه گروه‌بندی Magnificent 7 از سهام مگا کپ، بدون اشاره به چرخش مداوم از شاخص فناوری سنگین Nasdaq 100. برخی از تحلیلگران به سرعت اعلام کردند که حباب هوش مصنوعی در بازار سهام کوچک است. این شکاکان شامل استیو کلیتون، رئیس صندوق سرمایه گذاری هارگریوز لنزداون است.

در قلب این پیش‌آگهی نزولی، گسست بین افزایش CapEx مرتبط با هوش مصنوعی و حداقل تأثیر آن بر تسریع درآمد نهفته است. در واقع، این قطع ارتباط اخیراً توسط خود گلدمن ساکس مورد بررسی قرار گرفت، زمانی که پرسیدند یک سوال سخت و در عین حال مرتبط: مزایای رشد افسارگسیخته در CapEx مرتبط با هوش مصنوعی کجاست؟ گلدمن به Daron Acemoglu، استاد MIT اشاره کرد که اعلام کرد که هوش مصنوعی در 10 سال آینده کمتر از 5 درصد از تمام وظایف تولیدی در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خروج از نسخه موبایل