داده های قوی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، بیت کوین، جاسمی، و بازیابی بهمن را در معرض خطر قرار می دهد

داده های قوی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، بیت کوین، جاسمی، و بازیابی بهمن را در معرض خطر قرار می دهد

سقوط ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، جاسمی، و بهمن ممکن است پس از انتشار داده های تولید ناخالص داخلی قوی و مطالبات بیکاری توسط ایالات متحده، با مشکلات بیشتری روبرو شود.

بیت کوین (BTC) در روز پنجشنبه تقریباً 4 درصد کاهش یافت و در 63950 دلار معامله شد. آلتکوین های دیگر، مانند JasmyCoin (JASMY) و Avalanche (AVAX)، عملکرد بدتری داشت و بیش از 10 درصد کاهش داشت. این دو برای چهار روز متوالی سقوط کرده‌اند و در پایین‌ترین نوسان خود از 14 ژوئیه قرار دارند. 

قیمت بیت کوین، بهمن، جاسمی | نمودار توسط TradingView

بیشتر این کاهش احتمالاً به دلیل انحلال مداوم بیت کوین از کیف پول های Mt.Gox است. Kraken قبلاً سکه های خود را توزیع کرده است، در حالی که Bitstamp این کار را انجام خواهد داد. سکه هایی به ارزش 3 میلیارد دلار در روز پنجشنبه جابه جا کنید. 

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و داده های مطالبات بیکاری

خطر دیگری که بیت کوین، آلت کوین ها و سهام با آن روبرو هستند این است که اقتصاد ایالات متحده بهتر از حد انتظار عمل می کند. در گزارشی، دفتر تحلیل اقتصادی اعلام کرد که رشد اقتصادی در سه ماهه دوم 2.8 درصد بوده که از میانگین تخمین 2.0 درصدی بالاتر است. همچنین بهتر از رشد 1.4% در سه ماهه اول بود.

گزارش دیگری نشان داد که مطالبات اولیه بیکاری از 245000 به 235000 در هفته گذشته کاهش یافته است. این عدد همچنین بهتر از تخمین متوسط ​​237000 بود.

این اعداد به این معنی است که فدرال رزرو ممکن است تصمیم بگیرد که نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار نگه دارد. 

در بیانیه‌های قبلی، جروم پاول و سایر مقامات نگرانی خود را از کند شدن اقتصاد ابراز کرده اند. به ویژه، فدرال رزرو بیشتر نگران بازار کار است زیرا نرخ بیکاری در ژوئن به 4.1% رسید که بالاترین میزان آن از سال 2021 است.

با این وجود، اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. CME Fed Watch ابزار برآورد می کند که بانک در ماه سپتامبر نرخ ها را کاهش خواهد داد. 

با نگاهی به آینده، داده‌های اقتصادی مهم بعدی در روز جمعه منتشر خواهد شد، زمانی که ایالات متحده داده‌های هزینه مصرف شخصی (PCE) را منتشر خواهد کرد. PCE شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو است. 

پیام بر بیت کوین، جاسمی، بهمن و آلت کوین ها

یک فدرال رزرو جنگ‌طلب برای بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها منفی است، زیرا این دارایی‌ها در محیطی با نرخ بهره پایین عملکرد خوبی دارند. برای مثال، بیت کوین در سال 2021 به رکورد 68000 دلار رسید، زیرا فدرال رزرو نرخ بهره را به صفر رساند. 

کاهش شدیدتر نرخ، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر حرکت کنند. برخی از این سرمایه گذاران از صندوق های بازار پول که دارایی بیش از 6.1 تریلیون دلار هستند، به دارایی های دیگر مانند سهام و ارزهای دیجیتال منتقل می شوند.

اکنون که SEC ETF های بیت کوین و اتر را تایید کرده است، احتمالاً بیت کوین و اتریوم شاهد جریان های ورودی بیشتری از سوی سرمایه گذاران نهادی خواهند بود. 

بیت کوین در سطح کلیدی رد شد

نمودار قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

خطر دیگری که آلتکوین ها با آن روبرو هستند بر اساس مسائل فنی است. همانطور که در بالا نشان داده شد، عقب نشینی بیت کوین پس از شکست در خط روند نزولی که بالاترین نوسانات را از مارس به هم متصل می کند، رخ داد. این نشان می‌دهد که سکه می‌تواند نزولی بیشتری ببیند زیرا فروشندگان حمایت کلیدی را روی 60000 دلار هدف قرار می‌دهند.

از جنبه مثبت، بیت کوین یک الگوی گوه در حال نزول شکل گرفته است، که نشانه ای محبوب از ادامه روند صعودی است. این بدان معنی است که سکه ممکن است مقداری صعود داشته باشد، اما تنها در صورتی که از خط روند نزولی عبور کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل