ایلان ماسک مجبور به رقابت با انویدیا با ابرکامپیوتر هوش مصنوعی به دلیل هزینه های بالا و عرضه کم شد

ایلان ماسک مجبور به رقابت با انویدیا با ابرکامپیوتر هوش مصنوعی به دلیل هزینه های بالا و عرضه کم شد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بر اساس اظهارات تازه ایلان ماسک، تسلا قصد دارد از طریق ابررایانه Dojo خود با NVIDIA در یادگیری ماشین رقابت کند. اوایل امروز پس از گزارش مالی که برآوردهای وال استریت را نادیده می گرفت، ماسک آخرین جزئیات برنامه های هوش مصنوعی شرکتش را در تماس با درآمد تسلا به اشتراک گذاشت. در طول این تماس، او از ظرفیت کم عرضه پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA که به طور گسترده در صنعت به عنوان بهترین عملکرد برای محاسبه حجم کاری هوش مصنوعی دیده می‌شوند، ابراز تاسف کرد.

این امر ماسک را به این نتیجه رساند که تسلا چاره ای جز رقابت با NVIDIA از طریق ابررایانه خود ندارد. Dojo تسلا از تراشه D1 داخلی خود استفاده می کند، و انواع آینده از تراشه ارتقا یافته D2 استفاده می کنند که این شرکت در اواخر سال 2022 و خیلی زودتر از شروع موج فعلی هوش مصنوعی رونمایی کرد.

ماسک می‌گوید: تسلا «هیچ انتخابی ندارد» جز اینکه تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی را به دلیل ظرفیت کم برای محصولات NVIDIA کار کند

در طی چند سال گذشته، ماسک مجموعه‌ای از محصولات جدید را برای تسلا به اشتراک گذاشته است، از جمله ربات سازنده آن به نام Optimus و وسایل نقلیه جدید. اینها ابرکامپیوتر Dojo آن را به پس‌زمینه سوق داده‌اند و در تماس امروز یک سرمایه‌گذار تسلا از او درباره آینده این ابررایانه سؤال کرد. هوش مصنوعی برای آینده تسلا کلیدی است زیرا از یادگیری ماشینی (زیرمجموعه ای از فناوری های هوش مصنوعی) برای آموزش پلت فرم رانندگی کمکی خود به نام رانندگی خودکار (FSD) استفاده می کند.

در پاسخ، ماسک ضمن ستایش از NVIDIA به خاطر “اجرا و توانایی سخت افزار آن” ابراز تاسف کرد که “تقاضا برای سخت افزار NVIDIA آنقدر زیاد است که اغلب دشوار است. برای دریافت GPU.” ماسک نگران است «در واقع بتوانیم در زمانی که ما می‌خواهیم پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA را در اختیار داشته باشیم»، و این باعث می‌شود تسلا منابع بیشتری را روی Dojo متمرکز کند تا «اطمینان حاصل شود که ما این کارت‌ها را داریم. قابلیت آموزشی که ما نیاز داریم.”

تسلا قصد دارد ظرفیت آموزش هوش مصنوعی خود را تا حدود 90 NVIDIA0 تا 90، 90، 90 NVIDIA0 افزایش دهد. این سال تصویر: عرشه به روز رسانی سه ماهه تسلا 2024 Q2

این امر تسلا را مجبور می‌کند تا «دوجو را دو برابر کند» و آن را در مسیری قرار می‌دهد تا «رقابتی با NVIDIA، با Dojo شود». تسلا هیچ انتخابی ندارد، زیرا تقاضا برای NVIDIA بسیار زیاد است و این، بدیهی است که وظیفه آنهاست که قیمت پردازنده‌های گرافیکی را به هر چیزی که بازار متحمل می‌شود، افزایش دهند که بسیار بالاست، او توضیح داد.

تسلا آخرین جزئیات فنی ابررایانه Dojo را در جریان رویداد هوش مصنوعی خود در اکتبر 2022 به اشتراک گذاشت. ماسک در ژوئن سال گذشته تأیید کرد که Dojo آنلاین بوده و ماه ها در مراکز داده تسلا وظایف مفیدی را انجام می دهد. به‌روزرسانی‌ای که بخش هوش مصنوعی تسلا در X به اشتراک گذاشته است، اضافه می‌کند که سخت‌افزار Dojo در جولای 2023 آماده تولید است و پیش‌بینی می‌کند که Dojo تا فوریه امسال به 30 exaflops برسد. یک اگزافلاپ محاسبات تقریباً برابر با 300000 پردازنده گرافیکی NVIDIA A100 است.

ماسک اوایل امروز جزئیات بیشتری را در مورد Dojo در X به اشتراک گذاشت، زمانی که بیان کرد که Dojo 1 تقریباً “8k H100 معادل آموزش آنلاین تا پایان سال خواهد داشت.” این نظرات با نموداری در عرشه سرمایه‌گذاران تسلا برای درآمد سه‌ماهه دوم همراه بود که نشان می‌داد این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2024 ظرفیت آموزش هوش مصنوعی تقریباً معادل 90000 پردازنده گرافیکی NVIDIA H100 را داشته باشد. ماسک اضافه کرد: این H100 ها با تقریباً 40000 کامپیوتر HW4 AI تسلا همراه هستند.

خروج از نسخه موبایل