مجلس و دولت بدون نگاه جناحی قدم بردارند

مجلس و دولت بدون نگاه جناحی قدم بردارند

۰۷:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دیدار اخیر نمایندگان با رهبر انقلاب، گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی درباره انتخاب کابینه دولت چهاردهم ارائه کردند که باید در جلسه رای اعتماد مدنظر وکلای ملت باشد.

وی با بیان اینکه در این دیدار رهبر انقلاب بر تعامل قوای مقننه و مجریه تاکید داشتند، افزود: با توجه به بیانات رهبر انقلاب مجلس و دولت باید در راستای تشکیل دولت چهاردهم بدون نگاه سیاسی و جناحی گام بردارند.

نماینده یزد در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس نیز این آمادگی را دارد در چارچوب قانون هر اقدامی که برای کمک به دولت آتی باشد را انجام دهد، ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر انقلاب تعامل بین مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم یک امر ضروری است.

جوکار با بیان اینکه در این دیدار رهبر انقلاب به برخی از شاخصه‌های وزرای دولت چهاردهم اشاره داشتند که باید رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس در انتخاب آنها این موارد را مورد توجه قرار دهند، عنوان کرد: وزرای کابینه باید امین، متدین، متخصص بوده و به آینده امید داشته باشند. وزرا نباید در مسائل سیاسی به دنبال حاشیه سازی باشند بلکه باید کارآمدی مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در این دیدار توصیه‌های به وکلای ملت با توجه به وظایف نمایندگی در حوزه قانون گذاری و نظارت داشتند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به ورود مجلس به مسائل سیاسی اشاره داشتند. همچنین به نقش مجلس در خنثی سازی نقشه دشمنان که به دنبال اختلاف افکنی هستند، اشاره داشتند.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل