مدیر عامل شرکت آبرفتی: جریان ورودی ETF اتریوم می تواند از 20 میلیارد دلار فراتر رود

مدیر عامل شرکت آبرفتی: جریان ورودی ETF اتریوم می تواند از 20 میلیارد دلار فراتر رود

نگاه سرمایه‌گذاران به ETFهای اتریوم و نحوه عملکرد محصولات در ماه‌های آغازین پس از موفقیت چشمگیر صندوق‌های بیت کوین دوخته شده است.

در روز سه‌شنبه، نه اولین ETF اتریوم (ETH) در ایالات متحده با چراغ سبز نهایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای معاملات در بورس های ملی باز شد. بازیکنان وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد اکنون می‌توانند به دومین توکن غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، ETH، از طریق یک پوشش سازمانی تنظیم‌شده دسترسی داشته باشند. 

طبق گفته جیمز سیفارت از بلومبرگ، این سرمایه آغاز شد با نزدیک به 10.3 میلیارد دلار دارایی های تحت مدیریت (AUM). بیشتر این پول در دو محصول Grayscale مستقر است که یکی از آنها اعتماد طولانی مدت Grayscale Ethereum (ETHE) است. 

در حالی که غول‌هایی مانند BlackRock، Fidelity، و VanEck برای تسلط بر بازار ETF نقطه‌ای ETH، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Alluvial، Mara Schmiedt به crypto.news گفت که بیش از 20 میلیارد دلار در ماه‌های اولیه پس از راه‌اندازی پیش‌بینی می‌کند. 

هجوم سرمایه به محصولات نقطه ای اتریوم نیز احتمالاً قیمت اتریوم را بسیار بالاتر از اوج قبلی آن یعنی 4878 دلار منجنیق خواهد کرد. در زمان نگارش، اتر با 3400 دلار دست به دست شد که حدود 28 درصد کمتر از بالاترین رکورد خود (ATH) است. 

اشمیت اظهار داشت: «با توجه به اینکه تقریباً 38 درصد از عرضه فعلی اتریوم در سهام، پل‌ها و DeFi قفل شده است و 10 درصد دیگر در صرافی‌های خرده‌فروشی حضور دارند، جریان‌های ورودی ETH مبتنی بر ETF می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت داشته باشند.

نمودار قیمت روزانه ETH | منبع: crypto.news

مدیر عامل Alluvial پیش بینی کرد که شوک عرضه آتی ناشی از خرید اتر ETF، همراه با بیت کوین نقطه ای (BTC) موفقیت در ETF و تقاضای فزاینده برای ارزهای دیجیتال، تز قوی تری را برای بقیه این چرخه ترسیم می کند. 

Staking به طور قابل توجهی در ETF های نقطه معاملاتی اتریوم وجود نداشت، اما اشمیت معتقد است که توسعه ممکن است فرصت ها را به جای مشکلات ایجاد کند. 

“یک تفاوت جالب و مهم بین بیت کوین و اتریوم این است که سرمایه گذاری در اتریوم نرخ بازدهی بومی را معرفی می کند که در حال حاضر حدود 3.3٪ است که ممکن است برای سرمایه گذارانی که به دنبال جایگزین های مشابه درآمد ثابت برای سهام هستند قانع کننده باشد و تنوع پرتفوی و تورم را ممکن کند. اشمیت در یک یادداشت خصوصی به crypto.news توضیح داد. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل