پلی مارکت: قیمت سولانا در سال 2024 به بالاترین حد خود نخواهد رسید

پلی مارکت: قیمت سولانا در سال 2024 به بالاترین حد خود نخواهد رسید

قیمت سولانا (SOL) پس از سقوط به 121.50 دلار در اوایل این ماه، بازگشته است. تقریباً 50 درصد رشد کرده است و در نزدیکی بالاترین نوسان خود از 21 مه قرار گرفته است. 

نمودار قیمت سولانا

اکوسیستم سولانا در حال شکوفایی است

Solana یکی از فعال‌ترین بلاک‌چین‌های امسال بوده است. داده های DefiLlama نشان می دهد که حجم DEX آن به لطف عملکرد قوی سکه های میم آن، مانند Dogwifhat (WIF) و Bonk، اتریوم را تغییر داده است.

ده زنجیره برتر در حجم DEX

Solana همچنین به یکی از بزرگترین بلاک چین ها برای زیرساخت عمومی غیرمتمرکز (DePIN) تبدیل شده است. برخی از پروژه های DePIN برتر آن Hivemapper، یک جایگزین غیرمتمرکز برای گوگل است که 14.47 میلیون کیلومتر را نقشه برداری کرده است، و هلیوم. 

سولانا همچنین به یک بازیگر پیشرو در صنعت استیبل کوین تبدیل شده است. داده‌های Solscan نشان می‌دهد که ارزش بازار استیبل کوین اخیراً افزایش یافته است. دارای بیش از 2.6 میلیارد دلار کوین USD و 1.88 میلیارد دلار Tether است. تعداد دارندگان استیبل کوین در اکوسیستم بیش از 3 میلیون نفر است. 

توسعه دهندگان Solana را به دلیل هزینه تراکنش های پایین آن دوست دارند. در حالی که شبکه سولانا امسال شلوغ بود، مجموع هزینه‌های آن 283 میلیون دلار است، در حالی که اتریوم بیش از آن را افزایش داده است. 1.7 میلیارد دلار شرکت هایی مانند Lido Finance و Uniswap بیشتر از Solana کارمزد دریافت کرده اند.

اکثر کاربران Polymarket انتظار ندارند قیمت Solana به ATH برسد

با وجود این معیارها، اکثر شرکت کنندگان در پلی مارکت معتقدند که قیمت سولانا در سال جاری به رکورد بالایی نخواهد رسید. 57 درصد از سهام 219,950 دلاری این معامله را پشتیبانی می کند، در حالی که 22 درصد و 23 درصد انتظار دارند که به ترتیب در سه ماهه چهارم و سه ماهه سوم به رکورد بالایی برسد.

سولانا در سال 2021 به رکورد 260 دلاری خود رسید. به این ترتیب، برای رسیدن به آن سطح باید 45 درصد دیگر افزایش یابد. همانطور که برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند، جهش 45 درصدی در صنعت کریپتو امکان پذیر است. 

یک کاتالیزور بالقوه برای چنین حرکتی، امکان تایید لحظه ای ETF Solana توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خواهد بود. اگر SEC اتریوم را تأیید کند، همانطور که به‌طور گسترده انتظار می‌رود، تمرکز به سولانا می‌شود، جایی که VanEck اولین برنامه.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل