توزیع بیش از ۸هزار تن کود در خراسان‌شمالی

توزیع بیش از ۸هزار تن کود در خراسان‌شمالی

 محسن نظام دوست گفت: امسال ۶ هزار و ۸۷۱ تن کود اوره در اختیار کشاورزان قرار گرفته و میزان توزیع آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.
وی افزود: خراسان شمالی استانی کشاورزی است و اقتصاد مردم به بخش کشاورزی وابسته است از این رو این شرکت تلاش است دارد هیچگونه کمبودی در خصوص تامین و توزیع کود‌های شیمیایی در استان وجود نداشته باشد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ادامه داد: این شرکت امسال ۱۴ هزار و ۵۸۱ تن اقلام مختلف کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان را تامین، ذخیره سازی و یا توزیع کرد که این میزان درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین مصرف کود در استان شامل اوره است خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۵۶۷ تن کود اوره در استان تامین شده است که بخشی از آن در اختیار کشاورزان قرار گرفت.
نظام دوست اضافه کرد: میزان تامین کود اوره در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش دارد.
وی گفت: بیشترین میزان مصرف کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان مربوط به شهرستان مانه سملقان است.
بیشترین کود‌های مورد مصرف در خراسان شمالی ازته، فسفاته و پتاس است که کشاورزان باید با توجه به وجود برخی ریزمغذی‌ها در بازار از این نوع کود‌ها هم برای افزایش تولید در واحد سطح استفاده کنند.
همچنین میانگین مصرف سموم کشاورزی در خراسان شمالی در واحد سطح در هر هکتار ۲۴۰ گرم است که این رقم در سطح کشور حدود ۶۰۰ گرم است.
۳۳ نوع محصول زراعی و ۲۶ نوع محصول باغی در خراسان شمالی تولید می‌شود.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل