«حسینیه معلی» تمام شد، ولی دلدادگی عاشقان حسین (ع) ادامه دارد

«حسینیه معلی» تمام شد، ولی دلدادگی عاشقان حسین (ع) ادامه دارد

۰۷:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

سیزده شب گذشت و عزاداری «حسینیه معلی» هم به سر رسید. خادمان حسین (ع) گروه به گروه روی فرش قرمز حسینیه نشستند، اشک ریختند و سینه زدند.

به قول نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه، مثل برق و باد گذشت این شبی که ما در «حسینیه معلی» خادمتان بودیم و با نام حسین بن علی (ع) عشق‌بازی کردیم، اشک ریختیم و سینه زدیم. 

هیئت ناشنوایان قم جزو اولین خادمانِ آخرین شب «حسینیه معلی» بود، که از همان ابتدا دل عاشقان حسین (ع) را بی‌تاب کرد. تنها هیئتی که در سوت و کور بدون بوق و کرنا شروع به عزاداری کرد، هیئت ناشنوایان قم بود.

آنجا بود که محمدرضا طاهری، مداح اهل بیت (ع) هم نتوانست مرهمی برای دل عاشقان حسین (ع) باشد و رضا نریمانی هم به میان آمد. به قول مداحان اهل بیت (ع)، «با زبان بی زبانی دوستت دارم حسین. تو فراتر از بیانی دوستت دارم حسین. عشق تو هرگز نمی‌گنجد درون واژه‌ها. بی‌صدا و بی‌نشانی دوستت دارم حسین». 

در این حین عاشقان «معلی» بیکار ننشستند و در فضای مجازی دلدادگی‌شان را به اربابشان حسین (ع) نشان دادند.

کاربری با بازنشر کلیپ عزاداری هیئت ناشنوایان نوشت: حس و حال خاص شب گذشته «حسینیه معلی» / عزاداری احساسی ناشنوایان اشک همه رو درآورد.

صحبت‌های مهدی رسولی، یکی دیگر از میزبانان «معلی» هم نقل محافل رسانه‌ای بود و تعدادی از کاربران کلیپ گفته‌های او را بازنشر کردند.

کاربر دیگری نوشت: صحبت‌های حماسی حاج مهدی رسولی در «حسینیه معلی»: شما و همه رسانه‌هاتون، شما و همه فضای مجازیتون؛ ما و امام حسینمون.

کاربر دیگری به حال مهدی رسولی غبطه خورد و نوشت: امشب «حسینیه معلی» تموم شد و من به مهدی رسولی غبطه خوردم خیلی بهش حسودیم میشه خوش بحالش.

فرد دیگری با ابراز دلتنگی از اتمام برنامه نوشت: حسینیه‌ی معلی رو از ما نگیرید مولا.

عاشق دیگری از دو برنامه «محفل» و «معلی» یاد کرد و نوشت: «حسینیه معلی» عترت را برنامه «محفل» قرآن را به روی سر گرفته و تبلیغ می‌کنند. دو بال تمدن شیعی قرآن و عترت است.

کاربرانی بودند که «حسینیه معلی» را تشبیه به روضه خانگی کردند. روضه‌ای که به مدت سیزده شب در خانه هرکسی که عاشق حضرت اباعبدالله (ع) بود، برپا شد.

کاربری نوشت: آفرین! منم هر شب همین حسو داشتم. چون ۱۳ روز و شب محرم هیچ جایی نرفتم. ولی «حسینیه معلی» نذاشت حس کنم امام حسین روشو ازم برگردونده.

 

یکی دیگر از عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) نوشت: ‏من امسال نگران این بودم که برکت اشک بر امام حسین نکنه از زندگی‌ام بره، چون هیچ جایی نبود حضوری برم مراسم. الحمدالله «حسینیه معلی» این برکت رو به زندگیم آورد.

فرد دیگری نوشت: به لطف ‎ «حسینیه معلی» امسال دوبار روضه خونگی دعوت بودیم. حیف که تموم شد.

کاربری با تشبیه این برنامه تلویزیونی به حسینیه نوشت: «حسینیه معلی» به معنی واقعی کلمه حسینیه بود. تو این چند شب حال دلمون رو با برنامه‌تون خوب کردین. الهی که امام حسین (ع) حال دلتون رو خوب کنه.

یکی دیگر از عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) نوشت: چقدر با شکوه و با حیا. کاش این فرهنگ تو همه هیئت‌هامون جا بیفته. به احترام بانوی دو عالم حضرت مادر که به هیئت‌ها سر میزنه. حسین پیراهن کهنه تنش کرد که عریان نشود. آجرک الله 

یکی دیگر از کاربران تشکر ویژه‌ای به تیم سازنده برنامه کرد و نوشت: یک تشکر ویژه به ‎«حسینیه معلی» بدهکاریم؛ بخاطر اینکه امسال باسوادتر برای اباعبدالله عزاداری کردیم. ممنون از همه‌ی عوامل این حسینیه با شور و شعور.

کاربری نوشت: «حسینیه معلی» در شبکه سه سیما با نمایش جلوه‌های غنی هنر عمومی از آیین‌های سوگواری اقوام با بهره گیری از اشعار، نواها، نمادها، ادبیات ماندگار و نوستالژیک به عنوان نمونه‌ای از یک کار تلویزیونی اصیل قابل توجه و تحسین است.

فرد دیگری نوشت: خسته نباشید به عوامل محترم ‎«حسینیه معلی» واقعا از دیدن این برنامه لذت می‌بریم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل