سهمیه آمپول روگام افزایش یافت

سهمیه آمپول روگام افزایش یافت

۲۳:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۳

اسماعیل اسماعیلی بیان کرد: در سال‌های گذشته، سهمیه آمپول روگام در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر محدود بود و برخی از بیماران برای تهیه آن به استان‌های مجاور مراجعه می‌کردند.

وی با بیان اینکه امسال با پیگیری‌های انجام شده سهمیه این دارو افزایش یافته است، ادامه داد: بیمارانی که نیاز به آمپول روگام دارند می‌توانند با تجویز پزشک و با تأییدیه معاونت غذا و دارو و سپس معرفی به داروخانه‌های منتخب آمپول روگام را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این تغییر در سهمیه آمپول روگام به دلیل آمار بالای موالید حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در سطح کشور است.

اسماعیلی تصریح کرد: این تغییر نشان دهنده اهمیت دسترسی به این دارو برای مادران باردار در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است که به دلیل نیاز به حفظ سلامت خود و جنین از این دارو با دستور متخصص زنان و زایمان استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: آمپول روگام از آنتی بادی‌هایی به نام ایمونوگلوبولین تشکیل شده است این آمپول کمک می‌کند سیستم ایمنی افراد Rh منفی در برابر خون Rh مثبت تولید آنتی بادی نکند.

وی عنوان کرد: با افزایش سهمیه آمپول روگام مادران باردار می‌توانند به راحتی از این دارو برای حفظ سلامت خود و جنین استفاده کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را در حوزه غذا و دارو از طریق پیام رسان، بله و ایتا به شماره ۰۹۰۵۴۹۴۳۹۵۰ همراه با مستندات ارسال و در اسرع وقت توسط کارشناسان مربوطه پیگیری می‌شوند.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل