SpaceX ارتقاء سپر حرارتی کلیدی را برای کشتی فضایی قبل از پرواز 5 به پایان رساند

SpaceX ارتقاء سپر حرارتی کلیدی را برای کشتی فضایی قبل از پرواز 5 به پایان رساند

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

SpaceX پس از اینکه فضاپیمای مرحله دوم استارشیپ را از محل پردازش خود در ایستگاه آتش ثابت متحرک خارج کرد، در حال آماده‌سازی برای پرواز Starship 5 است. پس از چهارمین پرواز Starship در سال گذشته، که به دلیل آتش گرفتن فلپ جلویی آن در هنگام ورود مجدد قابل توجه بود، اسپیس ایکس تصمیم گرفت تا تمام هزاران کاشی محافظ حرارتی کشتی را جایگزین کند تا برای پرواز پنجم آماده شود. از نظر ظاهری، کشتی ممکن است قبل از پنجمین پرواز آزمایشی برای انجام یک آزمایش قبل از پرواز دیگر به سمت یک آتش سوزی ثابت حرکت کند.

پرواز 5 استارشیپ اسپیس ایکس احتمالا در ماه آگوست و با تکمیل مراحل اولیه کشتی انجام می شود

SpaceX مرحله فوقانی Starship برای پنجمین پرواز مدت زیادی است که در دست ساخت است. حتی قبل از پرواز چهار در اوایل ماه گذشته، SpaceX به عنوان بخشی از سرعت آزمایش سریع خود که هدف آن کاهش زمان بین آزمایش‌ها است، کشتی را با استاتیک شلیک کرده بود. با این حال، چهارمین پرواز با باله بالایی مرحله دوم آتش گرفت و بلافاصله پس از آزمایش، SpaceX شروع به جایگزینی تمام کاشی های محافظ حرارتی به عنوان بخشی از ارتقاء کرد.

فیلم‌های رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که بیشتر کاشی‌های محافظ حرارتی کشتی پرواز 5 تعویض شده‌اند. در حالی که اولین آتش سوزی ثابت کشتی روی سکوی زمینی مجاور سکوی پرتاب بود، اسپیس ایکس این سایت را تخریب کرده است. آتش سوزی های ایستا در آینده، مخصوصاً برای کشتی، باید در یک برج آزمایشی متحرک که دور از ایستگاه آزمایش مداری در مزرعه تفنگ تغییر کاربری قرار دارد، رخ دهد. SpaceX که “سایت Massey” نامیده می شود، قبلا تانک های موشکی خود را در آنجا آزمایش کرده است، و در طی چند ماه گذشته، زیرساخت های پشتیبانی از آتش های ساکن را به طور قابل توجهی ارتقا داده است.

این ارتقاءها شامل مخازن آزمایشی و یک سنگر شعله می‌شود، و مرحله بالایی Flight 5 Starship ممکن است اولین موردی باشد که شاهد آتش‌سوزی ساکن در Massey’s است.

Starship در حین IFT-2 بلند می شود. تصویر: SpaceX

پنجمین پرواز آزمایشی یک پرواز کلیدی برای مرحله دوم خواهد بود. اولین پرواز کامل استارشیپ اسپیس ایکس در سال 2023 با مشکلاتی همراه بود که بر تقویت کننده Super Heavy تمرکز داشت که نه تنها از چندین خرابی موتور رنج می برد، بلکه نتوانست با موفقیت از کشتی مرحله دوم جدا شود. اسپیس ایکس با افزودن یک حلقه بین مرحله‌ای روی تقویت‌کننده، جداسازی مرحله را برطرف کرد، و آزمایش‌های بعدی از آن زمان تاکنون شاهد خرابی‌های اندک موتور و همچنین چراغ‌های مجدد موفقیت‌آمیز موتور برای سوختگی‌های فرود بوده است.

با این حال، برای مرحله دوم، استارشیپ هنوز احتراق مجدد موتور فضایی را انجام نداده است، که برای نمایه های ماموریت چندگانه آن کلیدی است. به کار انداختن موتور موشک در فضا کار دشواری است، زیرا به مهندسان نیاز دارد که دمای سوخت و فشار مخزن را در خلاء فضا مدیریت کنند. SpaceX خرابی نادر موتور مرحله دوم Falcon 9 همچنین در هنگام روشن شدن مجدد موتور در فضا رخ داد، با شرکت آن را به خاطر نشت اکسیژن مایع مقصر می داند.

علاوه بر تأیید مجدد عملکرد موتور برای مرحله دوم Flight 5 Starship، یک آتش سوزی ساکن همچنین باید به SpaceX کمک کند تا کاشی‌های محافظ حرارتی جدید را آزمایش کند. پرتاب‌ها و آزمایش‌های کشتی‌های ستاره‌ای اغلب شاهد افتادن این کاشی‌ها به دلیل ارتعاشات شدید بوده‌اند، و مهندسان باید مراقب حوادث مشابه در هنگام آتش‌سوزی استاتیک بالقوه باشند. در مورد تقویت کننده، پس از شلیک استاتیک موفقیت آمیز آن، نکته کلیدی بعدی باید نصب حلقه بین مرحله قبل از تمرین احتمالی لباس مرطوب قبل از راه اندازی در ماه آینده باشد.

خروج از نسخه موبایل