افزایش ۵ درجه‌ای دما در سیستان وبلوچستان در روز‌های آینده

افزایش ۵ درجه‌ای دما در سیستان وبلوچستان در روز‌های آینده

۱۵:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۳

علی ملاشاهی رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت:  از یک شنبه تا جمعه (۳۱ تیر تا ۵ مرداد) برای نیمه جنوبی استان بویژه شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، راسک، مهرستان، ایرانشهر، دلگان و بمپور رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه ای  پیش‌بینی می‌شود.

از سه شنبه تا جمعه (۲ تا ۵ مرداد) وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی استان رخ خواهد داد طی این مدت برای زاهدان و مناطق شرقی استان افزایش غبار و باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود.

از چهارشنبه تا سه شنبه (۳ تا ۹ مرداد) افزایش ۳تا ۵ درجه ای دما هوا و ماندگاری هوای گرم در مناطق شمالی، غرب و تا حدودی مرکز و شرق استان پیش بینی می شود.
 
علی ملاشاهی توصیه کرد: در فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری گردد و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

همچنین برای شمال استان به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود و از ترددهای غیر ضرور در فضای باز پرهیز شود، از پوشش گلخانه ها و سقف های موقت محافظت شود.

با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری شود و تامین،توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل