مرزنشینان باید از عواید مرز بهره ببرند/ آماده سازی چهار هزار پلاک زمین برای حاشیه نشینان شهر زاهدان

مرزنشینان باید از عواید مرز بهره ببرند/ آماده سازی چهار هزار پلاک زمین برای حاشیه نشینان شهر زاهدان

۱۲:۴۰ ۳۱ تير ۱۴۰۳

 محمد کرمی در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان اظهار داشت: در شهر‌های میرجاوه و سراوان شاهد تجارت و گردش مالی بالایی هستیم و باید افراد جامعه را به سمت مبادلات تجاری سوق دهیم و انحصار تجارت را بشکنیم لذا باید همت همه جانبه در سطح استان در این زمینه به وجود بیاید.

وی با تاکید بر توجه ویژه به توسعه اقتصاد خانوار‌ها و ایجاد شرکت‌های تعاونی بیان داشت: گسترش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش تعداد کارخانه‌ها در استان سبب تحول و افرایش درآمد شهرداری‌ها خواهد شد.

کرمی بیان داشت: مسئله اصلی ما در استان نیروی انسانی توانمند، خلاق، مبتکر و جهادی است که توانایی تغییر همه چیز را دارد.

وی با تاکید بر اینکه حل مسائل باید در دانشگاه صورت بگیرد، گفت: اساتید بعد از ساعت حضور در دانشگاه باید در آزمایشگاه و صنایع حضور داشته باشند و با فناوری‌های و تجهیزات روز نیز آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات شهرداری زاهدان افزود: قیر و جدول‌های رنگی با کیفیت برای کار‌های شهرداری و همچنین برای مصارف سطح استان توسط سازمان همیاری تولید می‌شود.

محمد کرمی با اشاره به توسعه شهر زاهدان گفت: طراحی شهر باید با نگاه توسعه‌ای و آینده نگرانه توسط مسئولان انجام شود.

وی بیان داشت: طراحی هدفمند مبلمان شهری و ساخت خانه‌های ویلایی و تخصیص زمین‌های یک هزار متری در زمینه شهرسازی و ساخت مسکن در جهت کمک به اقتصاد خرد خانواده در دستور کار قرار دارد.

استاندار با تاکید بر آینده نگری در زمینه توسعه شهر تصریح کرد: در زمینه ساخت مسکن و زمین باید چشم انداز ۲۰ ساله داشته و بر حسب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دست به کار‌های عمرانی بزنید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مبلمان شهری باید با نوع نگاه مردم و فرهنگ مردم هر شهری همخوانی داشته باشد.

کرمی در زمینه رفع حاشیه شهرنشینی گفت: چهار هزار پلاک زمین هزار متری برای حاشیه نشینان شهر زاهدان آماده شده است.

کرمی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با شهرداری‌ها برای توسعه شهر می‌باشند و با افرادی که همکاری نکنند، برخورد خواهد شد.

وی اذعان کرد: با توجه به حضور مسافران و فعالان اقتصادی در زاهدان می‌توان پیش بینی کرد که این شهر به سرعت رشد خواهد کرد.

کرمی با انتقاد از تراکم فشرده شهری در برخی از مناطق شهر زاهدان گفت: در زمینه اصول شهرسازی و تراکم شهری، باید طراحی مبلمان شهری مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

استاندار در ادامه به ایجاد منافع مشترک در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، تولیدی و گردشگری با کشور‌های همسایه که سبب افزایش اشتغال خواهد شد، نیز تاکید کرد.

وی بیان داشت: در زمینه بهره‌گیری از توانمندی نیروی انسانی استان در معادن طلا، مس و پتروشیمی آموزش نیرو‌های مورد نیاز جوانان خود منطقه بکارگیری شده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور بیان داشت: آیت‌الله رئیسی با تمام توان در زمینه شکست بروکراسی‌های اداری اقدام می‌کرد یکی از اقدامات ایشان واردات خودرو بود که هر ایرانی بتواند یک خودرو وارد کند.

 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل