درآمد‌های وصولی سازمان امور مالیات افزایش می‌یابد

درآمد‌های وصولی سازمان امور مالیات افزایش می‌یابد

۱۴:۵۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از دیرباز مالیات جزو منابع درآمدی مهم دولت‌­ها محسوب می­‌شده است. در دنیای مدرن نیز این امر به قوت خود باقی است. به ویژه کشور‌های توسعه­یافته حساب ویژه­ای روی این منبع درآمدی باز می­کنند و برای اداره کشور از آن بهره می­برند. در این کشورها، فرار مالیاتی یک ضد ارزش محسوب می­شود و مجازات شدیدی در پی دارد.

در کشور ما نیز در دولت سیزدهم اقدامات موثر، اساسی و مفیدی در راستای ارتقای فرهنگ­ مالیاتی کشور صورت گرفت.

بر اثر اقداماتی که در دولت سیزدهم در راستای مقابله با فرار مالیاتی به اجرا گذاشته شد، طی سه سال گذشته درآمد‌های مالیاتی کشور رشد قابل توجهی داشت. این درآمد‌های مالیاتی پشتوانه­ای برای تکمیل پروژه‌­های نیمه تمام بهداشتی و بیمارستانی، رایگان کردن درمان کودکان زیر ۷ سال، افتتاح چندین بیمارستان تخصصی زنان و کودکان و موارد دیگر بود.

ارسلان قاسمی  معاون حقوقی و امور مجلس اتاق تعاون در ارتباط با مالیات ­ستانی حقه از همگان و به کار انداختن آن در بخش­های زیربنایی و افزایش ارائه خدمات به مردم تصریح کرد: این امری پذیرفته شده و معمول در کشور‌های مختلف دنیاست که درآمد‌های مالیاتی در راستای ارائه خدمات به مردم به کار گرفته شود. از این طریق می­توانیم پروژه­‌های توسعه‌ه­ای و عمرانی کشور را پیش ببریم و شرایط بهتری برای شهروندان به وجود بیاوریم.

قاسمی گفت: سوق دادن درآمد‌های مالیاتی به سمت پروژه­‌های عمرانی و توسعه‌ه­ای کشور به نفع همه است. از یک سو، وصول درآمد‌های مالیاتی کشور را داریم و از طرف دیگر، پروژه­‌های عمرانی با سرعت بیشتری پیش می‌­روند. این روند‌ها در نهایت به نفع شهروندان و مردم است.

وی ادامه داد: به کارگیری مالیات در زمینه توسعه زیرساخت‌های کشور و همچنین مستقیما در جهت افزایش زیرساخت‌های بیمارستانی و ساخت بیمارستان‌های تخصصی در نقاط مختلف کشور یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های مالیات برای مردم است که به این شکل کمک بزرگی به مشارکت دادن مالیات مردم در خدمت توسعه زیرساختی کشور و برای خود مردم خواهد شد. این طور اقدامات قطعاً نتایج خوبی خواهد داشت و به ارتقای فرهنگ مالیاتی در کشور منجر می­‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق تعاون خاطرنشان کرد: در روندی که مبتنی بر اعتماد و تعامل است، سازمان امور مالیاتی می­تواند با تعداد اندکی که قصد دارند فرار مالیاتی داشته باشند، برخورد کند. اما در این فضا، اغلب مودیان به سمت پرداخت مالیات و کمک به اداره کشور و انجام پروژه­های توسعه­ای روی خواهند آورد.

قاسمی در خصوص به کار انداختن درآمد‌های مالیاتی در دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان و اختصاص بخشی از آن به شهرداری ­ها تصریح کرد: عملاً کارکرد مالیات ­ها همین است که در راستای ارائه خدمات به مردم به کار انداخته شوند. به درستی این اقدام طی سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

خبرنگار: محبوبه کباری

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل