مدیرعامل مایکروسافت با ترول کردن ایلان ماسک مایکروسافت و Crowdstrike، سکوت خود را در مورد قطعی تاریخی شکست.

مدیرعامل مایکروسافت با ترول کردن ایلان ماسک مایکروسافت و Crowdstrike، سکوت خود را در مورد قطعی تاریخی شکست.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بعد از قطعی جهانی تاریخی که باعث اختلال در امور مالی، رسانه، حمل و نقل، تدارکات و سایر صنایع در سراسر جهان شد، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، جزئیاتی را در مورد این حادثه به اشتراک گذاشت. به گفته او، این اتفاق ناگوار پس از آن رخ داد که شریک مایکروسافت، Crowdstrike، به‌روزرسانی نرم‌افزاری را ارائه کرد که رایانه‌ها را در سراسر جهان از کار انداخت. او افزود که مایکروسافت در حال همکاری با Crowdstrike برای حل این اختلال است و به گفته مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، این رویداد زنجیره تامین خودرو را نیز متزلزل کرد. ماسک از زمان قطع شدن بیشتر وقت خود را در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود سپری کرده است و بیشتر پست‌های او بر این قطعی متمرکز بوده است.

مدیر عامل مایکروسافت تأکید می کند که شرکت او با شرکای خود برای کمک به آنلاین کردن سیستم های آنها همکاری می کند

این قطعی، که هنوز ادامه دارد، یکی از بزرگترین نوع خود در تاریخ است، زیرا سیستم‌هایی از ایالات متحده تا اروپا و استرالیا همگی تحت تأثیر آن قرار گرفتند. این خدمات از خدمات بانکی گرفته تا شبکه‌های ریلی، زنجیره‌های تامین خودرو، خطوط هوایی، رسانه‌ها و سایر خدماتی که به Crowdstrike و مایکروسافت برای فعالیت‌های خود متکی هستند، می‌شوند. Crowdstrike اساساً یک ارائه‌دهنده خدمات امنیتی سازمانی مبتنی بر ابر است، و از آنجایی که رایانش ابری Azure مایکروسافت و پلت‌فرم‌های Windows دارای مجوز به آن وابسته هستند، این قطعی منجر به تعلیق تعداد زیادی از رایانه‌های مرتبط با این پلتفرم‌ها در سراسر جهان شد.

در اولین مجموعه اظهارات خود پس از قطع، نادلا در یک پست کوتاه در X تأیید کرد که به‌روزرسانی نرم‌افزار Crowdstrike مسئول این اختلال جهانی است. او تشریح کرد که Crowdstrike “به‌روزرسانی‌ای را منتشر کرد که شروع به تأثیرگذاری بر سیستم‌های فناوری اطلاعات در سطح جهان کرد»، و افزود که شرکت او با Crowdstrike و سایر بازیگران صنعت کار می‌کرد تا «راهنمایی‌های فنی و پشتیبانی را برای مشتریان ارائه کند تا به‌طور ایمن آنها را ارائه دهند. سیستم ها آنلاین می شوند.” این نشان می‌دهد که بخش بزرگی از آسیب‌دیدگان هنوز به رایانه‌های خود دسترسی پیدا نکرده‌اند و نظرات او منعکس‌کننده نظرات قبلی Crowdstrike است.

در پاسخ به اظهارات نادلا، ماسک اظهار داشت که این خاموشی همچنین باعث “توقیف زنجیره تامین خودرو شده است”، به این معنی که تأثیر قطعی گسترده‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت بود. پس از موج هوش مصنوعی ناشی از سرمایه گذاری در OpenAI، نقش مایکروسافت در صنعت فناوری جهانی تنها رشد کرده است، به خصوص که سیستم محاسبات ابری Azure خود را برای بار کاری هوش مصنوعی در اختیار کسب و کارها قرار داده است.

با این حال، سهام مایکروسافت هیچ تاثیری را از قطع شدن در جریان معاملات امروز منعکس نکرد، زیرا عمده ترین سهم را سهام Crowdstrike متحمل شد که پس از افزایش تقریباً 3 درصدی نسبت به قیمت افتتاحیه 294 دلاری، تا اواخر بعد از ظهر 11 درصد کاهش یافت.

نظرات ماسک در رابطه با قطع برق محدود به نادلا نبود. آنها شامل بیانیه هایی هستند که نشان می دهد نقش Crowdstrike به عنوان یک پلت فرم امنیتی منجر به “آنتی ویروس” بودن “ویروس” شده است و این قطعی را به عنوان بزرگترین “شکست فناوری اطلاعات تا کنون توصیف می کند. .” ماسک همچنین معتقد است که این خاموشی نشان‌دهنده خطرات بیش از حد متمرکز بودن نرم‌افزار و همچنین عصبانیت از خالی بودن دفتر Crowdstrike در اواخر عصر پس از قطع به دلیل کار از راه دور است.

اظهارات دیگر در مورد X نشان می دهد که میلیاردر می خواهد سیستم عامل اقتصاد جهانی متنوع تر باشد تا از یک نقطه شکست جلوگیری کند. ماسک اظهار داشت: Crowdstrike همچنین به «جمعیت بسیار بزرگی برخورد کرد» و مهمتر از همه، او بعداً اضافه کرد که شرکت‌های او «Crowdstrike را از همه سیستم‌های ما حذف کرده‌اند..» >

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل