کامپایلر AMD LLVM به پشتیبانی از Iconic 3DNow پایان داد! مجموعه دستورالعمل CPU

کامپایلر AMD LLVM به پشتیبانی از Iconic 3DNow پایان داد! مجموعه دستورالعمل CPU

کامپایلر LLVM AMD پشتیبانی از نماد 3DNow را قطع کرده است! مجموعه دستورالعمل، که برای اولین بار با پردازنده های K6-2 AMD برای رقابت با رقبای اینتل در آن زمان عرضه شد.

3DNow AMD! مجموعه دستورالعمل قابلیت های چند رسانه ای و گرافیکی را با CPU های قدیمی K6-2 به اوج جدیدی رساند، پشتیبانی اکنون به پایان رسیده است

AMD’s 3DNow! مجموعه دستورالعمل حرکتی برای رقابت با مجموعه دستورالعمل MMX اینتل بود که هر دو برای برنامه های چند رسانه ای و گرافیکی روی پردازنده های مربوطه خود طراحی شده اند. مجموعه دستورالعمل نمادین AMD در ابتدا در سال 1998 منتشر شد، تنها با هدف رقابت با اینتل در نبرد محاسبات ممیز شناور، که در گرافیک سه بعدی و پردازش ویدیویی رایج است. 3DNow! مجموعه دستورات با توجه به اینکه در دسترس بود، مستقیماً بدون نیاز به هیچ گونه تغییری با معماری x86 مطابقت داشت.

منبع تصویر: پروژه LLVM (از طریق GitHub)

با این حال، مجموعه دستورالعمل‌ها بعداً با برنامه‌های افزودنی سری SSE جایگزین شدند که توانایی بیشتری داشتند و در نهایت 3DNow بودند! با گذشت زمان منسوخ شد و کامپایلرها در سراسر وب شروع به حذف پشتیبانی از آن کردند. علیرغم اینکه کامپایلر LLVM AMD سال‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، از مجموعه دستورالعمل‌ها پشتیبانی می‌کرد، اما به نظر می‌رسد تیم رد از مجموعه دستورالعمل نمادین خود دست کشیده است.

این مجموعه دستورالعمل‌ها فقط توسط تراشه‌های AMD که در K6-2 (معرفی 1998) شروع شده بودند و قبل از خانواده “بولدوزر” (2011) پشتیبانی می‌شدند. آنها هرگز زیاد مورد استفاده قرار نگرفتند، زیرا به طور موثر توسط SSE که به طور گسترده پیاده سازی شده بود (برای اولین بار در سمت AMD در Athlon XP در سال 2001 اجرا شد) جایگزین شدند.

این به عنوان یک سلف برای حذف کلی استفاده از رجیستر MMX انجام می شود. از آنجایی که تقریباً هیچ استفاده ای از 3DNow وجود ندارد! ذاتی، و هیچ سخت افزار مدرنی حتی آنها را اجرا نمی کند، حذف ساده بهترین گزینه به نظر می رسد.

– تعهد LLVM از طریق Github

جالب است که شما همچنان می توانید به 3DNow دسترسی داشته باشید! در کد اسمبلی در کامپایلر LLVM اما گزینه های اصلی حذف می شوند و پایان رسمی پایان دستورالعمل را نشان می دهند.

منبع خبر: Phoronix

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل