TSMC مایل به اختصاص ظرفیت برای تراشه های OpenAI است – گزارش

TSMC مایل به اختصاص ظرفیت برای تراشه های OpenAI است – گزارش

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بر اساس گزارش جدیدی از The Information، OpenAI با پشتیبانی مایکروسافت همچنان به طراحی و توسعه تراشه‌های خود به منظور کاهش محدودیت‌های عرضه‌ای که صنعت گسترده‌تر در حال حاضر با آن مواجه است، علاقه‌مند است. محصولات باریک هوش مصنوعی OpenAI برای عملکرد به هزاران پردازنده گرافیکی نیاز دارند، و جزئیات گزارش به اشتراک گذاشته شده است که این شرکت با طراح تراشه Broadcom صحبت کرده است که تراشه های خاص برنامه را برای موارد استفاده از هوش مصنوعی می سازد. بخشی از گزارش به اشتراک گذاشته شده توسط یک نشریه تایوانی نشان می دهد که در حالی که در ابتدا، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI علاقه مند به راه اندازی تاسیسات تولید تراشه خود بود، مذاکرات او با غول قراردادی تایوانی تولید نیمه هادی TSMC باعث شد نظرش تغییر کند.

سم آلتمن نظر خود را تغییر می‌دهد – اکنون می‌خواهد تراشه‌های هوش مصنوعی را در داخل می‌گوید گزارش می‌گوید

طبق جزئیات، آلتمن به جای در نظر گرفتن راه اندازی تاسیسات تولید تراشه خود، اکنون بر ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک برای توسعه تراشه ها متمرکز شده است. اظهارات او در رابطه با بودجه مورد نیاز برای تسهیلات تراشه‌ها سر و صدای زیادی به پا کرده بود، زیرا سرمایه‌گذاران از تخمین آلتمن مبنی بر 7 تریلیون دلاری که او برای ساخت تمام تراشه‌های مورد نیاز برای تقویت نرم‌افزار هوش مصنوعی به آن نیاز داشت، مخالفت کرده بودند.

به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای سرمایه‌گذاری مشترک، آلتمن با Broadcom مذاکره کرده است. در کنار NVIDIA، Broadcom به دلیل شبکه و محصولات ASIC، یکی دیگر از سهام داغ تراشه هوش مصنوعی بوده است. اینها اتصال سرور AI را فعال می کنند و همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که بر روی تراشه های سفارشی شده متناسب با نیازهای خود تکیه کنند. سهام Broadcom طی دوازده ماه گذشته 78 درصد افزایش یافته است، در حالی که سهام NVIDIA در مدت مشابه 157 درصد افزایش یافته است.

در حالی که منابع The Information انتظار دارند که تراشه هوش مصنوعی سفارشی OpenAI از نظر عملکرد مشابه محصولات NVIDIA باشد، آنها انتظار ندارند حداقل تا سال 2026 در دسترس باشد. طراحی تراشه‌ها به سال‌ها تجربه نیاز دارد، و در حالی که این فرآیند به دلیل ظهور تولیدکنندگان تراشه‌های قراردادی مانند TSMC تا حدودی ساده شده است، شرکت‌ها باید زمان و تلاش زیادی را برای این تلاش‌ها اختصاص دهند.

مکالمه با مدیران TSMC در تغییر نظر آلتمن نقش داشت، و او همچنین کارمندان سابق گوگل را که روی تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی غول موتور جستجو کار کرده‌اند، استخدام کرده است.  این گفتگوها همچنین بر تخصیص ظرفیت برای محصولات OpenAI و دور از NVIDIA متمرکز شده است. TSMC، به نوبه خود، تمایل خود را برای تخصیص ظرفیت در صورتی که OpenAI متعهد به ثبت سفارش‌های بزرگ گزارش‌ها UDN باشد، مشترک است.

مذاکرات بین آلتمن و برادکام نیز توسط فایننشال تایمز گزارش شده است. با این حال، گزارش آن در زاویه TSMC بی‌صدا می‌ماند. یک منبع نقل شده توسط FT به اشتراک می گذارد که OpenAI «این نیست که تنها بنشینیم و به دیگران اجازه دهیم انرژی، تراشه و ظرفیت محاسباتی مورد نیاز برای حجم کاری هوش مصنوعی به ویژه «وقتی در خط مقدم هستند بسازند». طبق گفته FT، OpenAI، همراه با Broadcom، با صنعت گسترده‌تری درگیر شده است، و منبع آن افزوده است که این برنامه‌ها به “مبلغ هنگفتی نیاز دارند.”

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل