OpenAI یک مدل جدید هوش مصنوعی کوچک، ChatGPT-4o mini را معرفی کرد که سریع‌تر، مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند عملکرد بهتری از دیگران داشته باشد.

OpenAI یک مدل جدید هوش مصنوعی کوچک، ChatGPT-4o mini را معرفی کرد که سریع‌تر، مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند عملکرد بهتری از دیگران داشته باشد.

OpenAI مایکروسافت بدون شک با پیشرفت‌های تکنولوژیکی پیشرفته و پیشگام اکتشاف پتانسیل‌های بکر این فناوری، پیشتاز فضای هوش مصنوعی بوده است. این شرکت همچنان نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری از ChatGPT را ارائه می‌کند که مجهزتر هستند و قابلیت‌های بیشتری دارند. آخرین تکرار GPT-4 توربو بود که گفته می شد عملکرد را ارتقا داده و کارایی هزینه را بهبود می بخشد. این پلتفرم به تکامل خود ادامه می‌دهد و روز پنجشنبه، OpenAI یک مدل هوش مصنوعی کوچک جدید را معرفی کرد که از نسخه‌های فعلی بهتر عمل می‌کند و برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان در دسترس است.

OpenAI یک مدل هوش مصنوعی کوچک جدید به نام GPT-4o mini را معرفی کرد که از انتظارات عملکردی فراتر خواهد رفت و از مدل های فعلی هوش مصنوعی در اندازه خود پیشی خواهد گرفت

OpenAI به شدت بر روی جامع کردن تجربه ChatGPT متمرکز شده است و با ارائه قابلیت‌های پیشرفته‌تر با هر نسخه عرضه شده، سایر مدل‌های هوش مصنوعی را توسط رقبا به کار می‌گیرد. برای ادامه بهبود، این شرکت نسخه جدیدی را ارائه کرد که سبک وزن خواهد بود. و مقرون به صرفه است تا کاربران بتوانند ارزش واقعی پول را دریافت کنند.

آخرین مدل کوچک هوش مصنوعی GPT-4o mini نام دارد. گفته می شود که عملکرد پیشرفته تری را ارائه می دهد و به انرژی کمتری نیاز دارد، در منابع صرفه جویی می کند و با هزینه مقرون به صرفه خود، مشتریان گسترده تری را هدف قرار می دهد. این مدل جدید جایگزین GPT-3.5 Turbo برای کوچکترین مدل هوش مصنوعی خواهد شد.

توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از مدل‌های OpenAI برای ساخت اپلیکیشن‌ها استفاده کنند، هزینه بیشتری متحمل شدند، بنابراین مدل‌های سبک معرفی‌شده توسط شرکت‌های دیگر، مانند Gemini 1.5 Flash Google، محبوبیت بیشتری پیدا کردند. OpenAI با ارائه یک مدل کوچکتر و سبک تر، بازی خود را تقویت می کند، که می تواند از سایر مدل های هوش مصنوعی بهتر عمل کند و محبوب باشد.

ادعای OpenAI مبنی بر اینکه عملکرد مدل از مدل‌های موجود پیشی می‌گیرد، با مقایسه مدل‌های مختلف که توسط مصنوعی ترسیم شده است، پشتیبانی می‌شود. تجزیه و تحلیل. مینی GPT-4o امتیاز 82 را کسب کرد درصد در درک زبان چندوظیفه عظیم (MMLU)، که نشان دهنده توانایی مدل برای درک زمینه‌های مختلف و گسترش دامنه‌های وسیع‌تر است. در مقایسه، Gemini Flash گوگل 77.9 درصد و کلود هایکو از Anthropic امتیاز 73.8 درصد را به دست آوردند که به طور قابل توجهی کمتر از توانایی های چندوظیفه ای مدل جدید است.

از آنجایی که مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی به انرژی کمتری متکی هستند، در مصرف انرژی کارآمدتر بوده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند. با توجه به محدود بودن منابع محاسباتی استفاده شده، آنها به گونه ای طراحی شده اند که کارآمدتر بوده و عملکرد پیشرفته ای را ارائه دهند. OpenAI با توسعه مدل کوچک و سبک خود، می تواند ارائه دهد. قابلیت های قوی و توانایی مدل برای انجام کارهای پیچیده به طور موثرتر.

ادعای OpenAI مبنی بر اینکه GPT-4o ممکن است با مقرون به صرفه‌تر، هوشمندتر و سریع‌تر بودن، بهتر از مدل‌های زبان کوچک‌تر پیشرو عمل کند، با توجه به برنامه‌هایش برای افزودن پشتیبانی صوتی و تصویری در آینده، امیدوارکننده به نظر می‌رسد. کاربران ChatGPT Free، Plus و Team می‌توانند استفاده از مدل جدید را شروع کنند و هفته آینده به کاربران سازمانی دسترسی داده می‌شود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل