فروش بازی های اروپایی 1.9 درصد در نیمه اول 2024 کاهش یافت

فروش بازی های اروپایی 1.9 درصد در نیمه اول 2024 کاهش یافت

در مقایسه با سایر نقاط جهان، فروش بازی های اروپایی کمترین آسیب را دید. بریتانیا در نیمه اول سال 2024 30 درصد کاهش داشت، در حالی که فروش بازی های اروپایی در نیمه اول سال 2024 تنها 1.9 درصد کاهش داشت.

براساس نمودارهای داده‌های فروش بازی‌ها، 80 میلیون بازی در نیمه اول سال 2024 در سراسر اروپا بر روی رایانه شخصی و کنسول فروخته شد. در مقایسه با سایر نقاط جهان، این یک شروع خوب برای سال برای اروپا است، زیرا در نیمه اول سال نسبت به سال 2023 بازی‌های سخت‌گیر زیادی منتشر نشده است. برای مثال، نیمه اول سال 2023 شاهد آن بودیم. بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، Star Wars: Jedi Survivor و Diablo IV منتشر می‌شوند و در خارج از دروازه بسیار موفق خواهند بود.

تنها دو بازی از ده بازی پرفروش سال 2024 امسال منتشر شد: Helldivers 2 و The Last of Us: Part 2 Remastered. در مقایسه با سایر نسخه‌های بزرگ، این بازی‌ها قیمت فروش پایین‌تری نسبت به سایر بازی‌های AAA منتشر شده در سال‌های اخیر داشتند که به افزایش فروش کمک کرده است.

با نگاهی اجمالی به فروش بازی های اروپایی در ماه ژوئن، 11.3 میلیون بازی ویدئویی در ماه گذشته فروخته شد که 19 درصد کاهش نسبت به ژوئن سال 2023 نشان می دهد. ژوئن 2023 شاهد عرضه های بزرگی مانند Diablo IV و Final Fantasy بودیم. 16، که به افزایش فروش بسیار کمک کرد. با این حال، ژوئن 2024 شاهد عرضه یک بازی بزرگ AAA در این ماه نبودیم که منجر به کاهش فروش شد.

یک نکته مثبت بزرگ برای این نیمه سال، انتشار DLC Elden Ring. با نگاهی به داده های ماه به ماه، فروش تنها برای بازی پایه Elden Ring تا 454 درصد افزایش یافت. برای بالاترین نمودار جدول این نیمه سال، به بازی Luigi’s Mansion 2 HD می رسد. با این حال، فقط فروش فیزیکی برای این بازی محاسبه شد، بدون اطلاعاتی در مورد تعداد فروش دیجیتالی بازی.

Luigi’s Mansion 2 HD تقریباً پرفروش‌ترین بازی نینتندو سوییچ امسال بود، اما به سختی از این عنوان دوری کرد و به جای آن Paper Mario: The Thousand-Year Door جای آن را گرفت. نینتندو نیمه اول سال پرجمعیتی را پشت سر گذاشته است و بازی هایی مانند Princess Peach: Showtime و Mario vs. Donkey Kong نیز در نیمه اول منتشر شده اند.

در حالی که بیشتر مکان‌ها داده‌های فیزیکی و دیجیتالی خود را ردیابی می‌کنند، داده‌های دیجیتالی نینتندو برای اروپا از دست رفته است، و تشخیص اینکه آیا آنها در فروش برتر هستند یا عقب مانده‌اند، دشوار است.

به طور کلی، فروش بازی های اروپایی در نیمه اول سال، با کاهش بسیار کم در مقایسه با بریتانیا و ایالات متحده، قوی باقی مانده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل