افشاگر معتبر گزارش های قبلی را به عنوان “اخبار جعلی” می خواند، ادعا می کند که آیفون 17 پرو دارای تراشه های 2 نانومتری نخواهد بود، اما آیفون 18 دارای تراشه های 2 نانومتری خواهد بود.

افشاگر معتبر گزارش های قبلی را به عنوان “اخبار جعلی” می خواند، ادعا می کند که آیفون 17 پرو دارای تراشه های 2 نانومتری نخواهد بود، اما آیفون 18 دارای تراشه های 2 نانومتری خواهد بود.

قبلاً گزارش شده بود که اپل از فناوری تراشه‌های 2 نانومتری نسل بعدی TSMC برای سری آیفون 17 پرو 2025 استفاده خواهد کرد و منطقی است که این شرکت معماری جدیدی را آغاز کند، زیرا زنجیره تامین بسیار فعال بوده است. با این حال، یک افشاکننده ادعا می‌کند که اخبار مربوط به تراشه‌های 2 نانومتری آیفون 17 پرو “جعلی” است و منبع سابقه معتبری در مورد اشتراک‌گذاری جزئیات اپل دارد.

افشاکننده اپل ادعا می کند که سری آیفون 17 به جای 2 نانومتر از یک تراشه 3 نانومتری بهره می برد، در حالی که گزارش های متعدد حاکی از افزایش سرعت تولید فناوری جدید برای بازدهی بهتر است

طبق گزارش افشاکننده “Phone Chip Expert” در Weibo، تراشه های 2 نانومتری آینده اپل تا پایان سال 2025 تولید خواهند شد، به این معنی که تا زمانی که اپل مدل های آیفون 17 پرو. منبع کاملاً معتبر است زیرا ادعا می کند که او بیش از 25 سال تجربه در این زمینه از جمله کار او بر روی پردازنده های پنتیوم اینتل دارد. اگر این خبر سنگینی داشته باشد، به این معنی است که مدل‌های آیفون 17 پرو، فناوری 2 نانومتری را به نفع تراشه‌های 3 نانومتری کنار می‌گذارند، که مشابه مدل‌های آیفون 15 پرو و ​​آیفون 16 پرو خواهد بود.

طبق ترجمه پست در Weibo، افشاکننده ادعا می کند که آیفون 17 نمی تواند به تولید تراشه های 2 نانومتری برسد و تراشه ها این کار را انجام خواهند داد. فقط زمانی آماده باشید که اپل سری آیفون 18 را در سال 2026 معرفی کند.

منبع ادعا می کند که “هر کسی که نمودار برنامه ریزی ظرفیت را دیده باشد، می داند که این یک گزارش دیگر از یک رسانه بی وجدان است” با استناد به مقاله Zhitong Finance. همانطور که قبلاً ذکر کردیم، در گذشته گزارش‌های متعددی از تایوان منتشر شده است مبنی بر اینکه TSMC در حال تسریع تولید تراشه‌های 2 نانومتری و آزمایش فرآیندها از قبل برای بازده پایدار تراشه ها را تضمین کنید.

Apple معمولاً فناوری تراشه‌های خود را بعد از دو سال ارتقا می‌دهد و اگر این اخبار معتبر باشد، ممکن است بعد از سه سال شاهد پرش اپل از فناوری 2 نانومتری از یک فرآیند 3 نانومتری باشیم. اپل از قبل سفارشات TSMC را ایمن می کند و این شرکت به طور بالقوه مشتری اصلی تامین کننده تراشه های 2 نانومتری نیز خواهد بود. تراشه‌های 2 نانومتری به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از تراشه‌های 3 نانومتری خواهند بود، و ما انتظار داریم تا 15 درصد افزایش عملکرد با 30 درصد مصرف انرژی کمتر داشته باشیم.

تراشه‌های 2 نانومتری بر روی فرآیند N2 TSMC ساخته می‌شوند، در حالی که تراشه‌های A18 Pro آینده بر اساس فرآیند N3E تامین‌کننده با گره 3 نانومتری ساخته خواهند شد. تراشه آینده عملکرد بهتری خواهد داشت، به این معنی که نسبت به نسل اول تراشه 3 نانومتری ارزان‌تر خواهد بود. ما شما را در جریان جدیدترین ها قرار می دهیم، بنابراین برای جزئیات بیشتر در مورد تراشه مطمئن شوید. آیا فکر می‌کنید مدل‌های آیفون 17 پرو دارای تراشه 2 نانومتری هستند یا تراشه 3 نانومتری؟

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل