اسپیس ایکس قبل از پرواز 5 راکت استارشیپ را برای آزمایش کلیدی شلیک کرد

اسپیس ایکس قبل از پرواز 5 راکت استارشیپ را برای آزمایش کلیدی شلیک کرد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بعد از آن تقویت کننده Starship خود را برای پنجمین پرواز هفته گذشته به بال فرستاد، SpaceX موشک را به صورت ایستا در تاسیسات تگزاس شلیک کرده است. این آزمایش در ساعت 10:13 صبح به وقت محلی در تگزاس انجام شد و پس از آزمایش‌های قبلی که اسپیس ایکس پمپ‌های سوخت موشک را از طریق آزمایش‌های اولیه چرخشی ارزیابی کرده بود، انجام شد. یک آتش سوزی استاتیک فوق سنگین راه را برای آزمایش‌های بالقوه مشابه برای مرحله دوم Starship هموار می‌کند و اگر آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، SpaceX قبل از اینکه بتواند برای انجام پرواز پرخطر استارشیپ 5 احساس راحتی کند، فقط چند آزمایش باقی می‌ماند.

تست اسپیس ایکس تقویت کننده فوق سنگین استارشیپ را به عنوان بخشی از آماده سازی پرواز 5 آتش می زند

بعد از اینکه اسپیس ایکس بازوهای گیره برج خود را بالای تقویت کننده قرار داد و جاده ها در مناطق مجاور بسته شدند، نشانه های آتش سوزی ساکن بالقوه در اوایل روز امروز ظاهر شد. نمای بیرونی تقویت‌کننده Starship نیز تصاویری از رسانه‌های محلی را فاش کرد که در آزمایش آتش ثابتی که تقریباً ده ثانیه به طول انجامید، به اوج خود رسید. از آنجایی که استارشیپ از 33 موتور رپتور برای تولید نیروی رانش استفاده می کند، اسپیس ایکس آنها را به صورت گروهی راه اندازی می کند تا از راه اندازی ایمن اطمینان حاصل کند. این فیلم فلاش های متعدد را در طول آتش سوزی ثابت نشان داد که نشان می دهد تمام موتورهای تقویت کننده Super Heavy برای آزمایش پرواز 5 روشن شده اند.

موتورهای Starship کلید موفقیت آن هستند و پروازهای یک تا چهارم شاهد بهبود تدریجی SpaceX در عملکرد آن بودند. در آخرین پرواز تنها یک موتور در حین بلند شدن از کار افتاد و همه موتورهای ورود و فرود Starship با موفقیت دوباره شعله ور شدند. این موتورها همچنین برای عملکرد مرحله دوم استارشیپ کلیدی هستند، به ویژه از آنجایی که اسپیس ایکس باید در مرحله ای از آزمایش استارشیپ خود، احتراق رپتور را در فضا نشان دهد.

خروج از نسخه موبایل