سناتور سینتیا لومیس بیت کوین را ستایش می کند و CBDC ها را «جانور» می نامد.

سناتور سینتیا لومیس بیت کوین را ستایش می کند و CBDC ها را «جانور» می نامد.

سن. سینتیا لومیس در روز جمعه برنامه بیت کوین خود را تکرار کرد و در مصاحبه با لری کودلو، مجری فاکس بیزینس، شایستگی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را مورد تمسخر قرار داد.

در مصاحبه اخیر با فاکس بیزینس در روز جمعه، 13 جولای، لومیس بر مزایای بالقوه ذخایر بیت کوین در تقویت قدرت جهانی دلار آمریکا تاکید کرد. سناتور وایومینگ، که به عنوان “ملکه رمزنگاری” کنگره معرفی می شود، نگرانی های خود را در مورد CBDC ها بیان کرد و آنها را به دلیل پتانسیل آنها برای نظارت دولتی به عنوان “جانور” توصیف کرد.

لومیس به کودلو گفت: «هیچ ارز دیجیتال بانک مرکزی وجود ندارد – من از این بابت بسیار خوشحالم زیرا این وسیله ای برای نظارت بر مردم آمریکا است. اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مردم می‌توانند کیف پول‌های جداگانه‌ای برای بیت‌کوین خود داشته باشند، بنابراین آن‌ها این حاکمیت را بر پول خود دارند.

Lummis، یک جمهوری خواه، همچنین یک منتقد وزارت دادگستری ایالات متحده به دلیل طرح اتهام علیه شرکت هایی مانند Tornado Cash به دلیل ارسال غیرمجاز پول.

موسسان تورنادو کش به شویی بیش از 1 میلیارد دلار عواید مجرمانه.

در یک پست جمعه در رسانه اجتماعی در X، لومیس اهداف کلیدی خود را از جمله مخالفت با CBDCهای خرده فروشی، محافظت از کیف پول های بیت کوین خود مدیریت شده و تضمین برتری دلار در قرن بیست و یکم بیان کرد. موضع او در حمایت از بیت کوین کاملاً در تضاد با محیط نظارتی مبهم فعلی است که انتقاد رهبران صنعت کریپتو را برانگیخته است.

زیر را ببینید.

«حق استخراج» بیت کوین

Lummis همچنین وعده رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ مبنی بر استخراج بیت کوین در ایالات متحده را تبلیغ کرد. شایان ذکر است که ایالات متحده در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرو در فعالیت های استخراج بیت کوین است. همچنین حدود 94 درصد بیت کوین قبلا استخراج شده است.

ترامپ نیز مانند Lummis مخالفت خود را با CBDC ها اعلام کرده است.

اوایل سال جاری، چهار متهم نامزد پیشتاز جمهوریخواهان برای انتخابات 2024، CBDCها را “بسیار خطرناک” نامید. او مدعی شد که آنها می‌توانند منجر به برداشت‌های ناگهانی و غیرقابل توضیح از حساب‌های بانکی مردم شوند، اگرچه مبنای این ادعا همچنان نامشخص است.

دیدگاه ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال نوسان داشته است. در سال 2019، او از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات و پتانسیل آنها برای تسهیل “تجارت مواد مخدر و سایر فعالیت های غیرقانونی” انتقاد کرد. امروز، ترامپ — اخیراً مجرم جعل سوابق کسب و کار – مدیریت یک crypto-portfolio-ngr غیرقانونی توکن‌ها (NFT) حاوی تصاویر فتوشاپ شده از خودش.

چرا ترامپ و لومیس ممکن است اشتباه کنند

بر اساس Coinbase، طرفداران CBDCها استدلال می کنند که این ارزهای دیجیتال می توانند تراکنش ها را تسریع کنند، خدمات مالی را به افراد بدون بانک ارائه کنند و امنیت پرداخت را با اطمینان از انجام تراکنش ها افزایش دهند. نهایی شده و غیر قابل تغییر، در نتیجه تقلب را کاهش می دهد.

CBDCها شکل دیجیتالی ارز فیات یک کشور را نشان می‌دهند که توسط دولت صادر می‌شود و به یک کالای فیزیکی متصل نیست.

چندین بانک مرکزی از جمله سیستم فدرال رزرو ایالات متحده، بانک ژاپن، بانک خلق چین (PBOC) و Deutsche Bundesbank آلمان، در حال بررسی صدور CBDC هستند.

علاقه فزاینده به CBDCها ناشی از روندهای متعددی است: کاهش استفاده از پول نقد، افزایش علاقه به دارایی های دیجیتال صادر شده خصوصی، نیاز درک شده بانک های مرکزی به نوآوری در فضای پرداخت، و افزایش سیستم های پرداخت جهانی.< /p>

حمایت لومیس از بیت کوین و شک و تردید نسبت به CBDC ها منعکس کننده بحث های گسترده تر در مورد آینده ارزهای دیجیتال و تأثیر آنها بر سیستم مالی است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل