آتش مجدد در منطقه حفاظت‌شده سیوک شعله‌ور شد

آتش مجدد در منطقه حفاظت‌شده سیوک شعله‌ور شد

۱۲:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۳

مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده سیوک از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد از روز گذشته، جمعه، طعمه حریق شد و بعد از تلاش نیرو‌های مردمی و محیط‌بانان آتش مهار شد ولی باد مجدد آتش را به جان سیوک انداخت.

این روز‌ها جنگل‌های حوزه زاگرس حال‌وروز خوشی ندارند و هر لحظه در گوشه‌ای از دیار زاگرس صدای ناله و شیون بلوط‌های چندین ۱۰۰ ساله از بی‌رحمی شعله‌های آتش بلند می‌شود و دل هر انسان طبیعت‌دوست و آینده‌نگری را می‌سوزاند.

اسلام جاودان‌خرد گفت: دیروز مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده سیوک از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد و بعد از چندین ساعت با کمک ستاد بحران و نیرو‌های مردمی مهار شد، ولی مجدداً امروز شعله‌های آتش فوران کرد و هم‌اکنون آتش‌سوزی ادامه دارد.

وی دلیل شعله‌ور شدن مجدد آتش را وزش شدید باد دانست و افزود: محیط‌بانان با کمک نیرو‌های مردمی ـ محلی در حین پایش منطقه بودند که مجدداً آتش از سر گرفته شد و به‌دلیل شدت باد و پوشش گیاهی زیاد منطقه هر لحظه فوران می‌کند.

جاودان‌خرد با بیان اینکه محیط‌بانان در منطقه حضور دارند و مشغول مقابله با آتش هستند، خاطرنشان کرد: از مردم و تشکل‌های زیست‌محیطی و همچنین اعضای ستاد بحران برای مهار آتش استمداد می‌طلبیم.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل